پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۲۰۳
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵
سید جمال مدرسی دره سرپرست دفتر توسعه صادرات معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در نامه‌ای نوشت: با عنایت به واردات مواد اولیه تولید خوراک دام و طیور با ارز نیمایی با نرخ رسمی و ضرورت بازنگری در سیاست‌ها و برنامه‌های صادراتی، صادرات خوراک دام، طیور با کدتعرفه‌های ۲۳۰۹۹۰۹۰ و ۲۳۰۹۰۵۰ از تاریخ ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ متوقف اعلام می‌شود.

شعار سال:  سید جمال مدرسی دره سرپرست دفتر توسعه صادرات معاونت توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در نامه‌ای نوشت: با عنایت به واردات مواد اولیه تولید خوراک دام و طیور با ارز نیمایی با نرخ رسمی و ضرورت بازنگری در سیاست‌ها و برنامه‌های صادراتی، صادرات خوراک دام، طیور با کدتعرفه‌های ۲۳۰۹۹۰۹۰ و ۲۳۰۹۰۵۰ از تاریخ ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ متوقف اعلام می‌شود.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: شایان ذکر است شرکت‌هایی که دارای موافقت اولیه از جلسات قبلی کمیته برای صادرات هستند نیز موظفند صادرات خود را متوقف نمایند.


صادرات خوراک دام و طیور ممنوع شد

کاهش ۱۹ درصدی واردات نهاده‌های دامی در سال ۱۴۰۱

بنابر این گزارش میزان واردات نهاده‌های دامی به کشور در سال گذشته با کاهش ۱۹ درصدی نسبت به دوره مشابه سال ۱۴۰۰ به بیش از ۱۴ میلیون و ۳۴۵ هزار تن رسید.

ارزش واردات نهاده‌های دامی در سال ۱۴۰۱، بیش از ۷ میلیارد دلار بوده که نسبت به دوره مشابه سال گذشته تغییری نداشته است.

لازم به ذکر است؛ در سال گذشته بیش از ۸ میلیون تن ذرت به‌ارزش بیش از ۳.۲ میلیارد دلار وارد کشور شده که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته به‌لحاظ وزنی ۱۷ درصد و ارزشی ۳ درصد کاهش را تجربه کرده است.

همچنین در بازه مورد نظر در این گزارش، بیش از ۲.۳ میلیون تن جو به‌ارزش بیش از ۹۹۰ میلیون دلار وارد شده که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ به‌لحاظ وزنی و ارزشی به‌ترتیب کاهش ۲۹ و یک درصدی داشته است.

براساس این گزارش، در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱.۳ میلیون تن کنجاله سویا به‌ارزش بیش از ۸۵۴ میلیون دلار وارد کشور شده است که به‌لحاظ وزنی و ارزشی در مقایسه با سال ۱۴۰۰ به‌ترتیب کاهش ۴۳ و ۳۳ درصدی را نشان می‌دهد.

در سال گذشته بیش از ۲.۵ میلیون تن دانه سویا به‌ارزش بیش از ۱.۹ میلیارد دلار وارد شده است که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ به‌ترتیب افزایش ۱۵ و ۳۶ درصدی را به‌لحاظ وزنی و ارزشی تجربه کرده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، کدخبر: ۲۸۸۷۱۸۲، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین