پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۰۴۴
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰
با ابلاغ دستورالعمل اجرایی رییس قوه‌قضاییه، اموال و دارایی‌های نامشروع شناسایی و پس گرفته می‌شوند. حجت‌الاسلام سید‌ابراهیم رئیسی در جهت اجرای همه‌جانبه و سریع‌تر این قانون و تقویت و تسریع مبارزه با فساد به‌خصوص فساد در بین مدیران و مسوولان، دستورالعملی را ابلاغ کرده که مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه‌قضاییه و دادستانی کل کشور را موظف می‌کند ظرف مدت یک‌ماه با کمک سامانه رسیدگی به دارایی و اموال مسوولان، مقدمات اجرای این قانون را فراهم و شناسایی این‌گونه اموال را آغاز کنند.

شعار سال:بهمن‌ماه سال‌۹۸ بود که مجلس شورای اسلامی به منظور اجرایی شدن اصل‌۴۹ قانون اساسی طرح «اعاده اموال نامشروع» را تصویب و آن را تبدیل به قانون کرد. این قانون که با هدف مقابله و مبارزه با فساد تصویب شده به‌دنبال آن است که اموال نامشروع مسوولان را که به واسطه سوءاستفاده از جایگاه شغلی و مدیریتی آن‌ها کسب شده شناسایی و به بیت‌المال یا صاحبان حق بازگرداند.

تعداد بازدید : 3


حجت‌الاسلام سید‌ابراهیم رئیسی در جهت اجرای همه‌جانبه و سریع‌تر این قانون و تقویت و تسریع مبارزه با فساد به‌خصوص فساد در بین مدیران و مسوولان، دستورالعملی را ابلاغ کرده که مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه‌قضاییه و دادستانی کل کشور را موظف می‌کند ظرف مدت یک‌ماه با کمک سامانه رسیدگی به دارایی و اموال مسوولان، مقدمات اجرای این قانون را فراهم و شناسایی این‌گونه اموال را آغاز کنند. بر‌اساس این دستورالعمل، سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات، دستگاه‌های امنیتی، پلیس و سازمان‌های مردم نهاد به دادستانی کل کشور در شناسایی اموال نامشروع کمک خواهند کرد و دادستانی موظف است با اولویت رسیدگی به ثروت‌های کلان نامشروع و بدون ملاحظه مقام و مسوولیت فرد خاطی به تخلفات رسیدگی کند. 

تعداد بازدید : 2


پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال ،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
0
همين موضوع شايد يه نهظتي باشه براي تجميع پول هاي حرومي كه دست مسئولين قرار داره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
0
مبارزه با فساد واقعا بايد با نظارت هاي مردمي به سرانجام برسه تا اعتماد عمومي رشد كنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۴
0
0
هرجايي كه در واحد هاي نظارتيش اطلاعات سپاه حضور نداشته به مشكل و فساد بر خورديم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۶
0
0
بازم خداروشکر که داریم در حوزه عدالت این روزها خبر های خوبی میشنویم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین