پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۷۳۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
آنطور که گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد، مردم بسیار کمتر به تعمیرگاه‌ها برای تعمیرات خودروی خود مراجعه می‌کنند.
شعار سال: یک تعمیرکار خودرو که در زمینه تعمیرات خودرو‌های داخلی و خارجی فعال است، در این باره گفت: بیشتر مراجعه مشتریان به ما فقط برای آگاه شدن از هزینه تعمیرات خودرو است و صاحب خودرو ابتدا از هزینه تعمیرات سوال می‌کند و اگر توان پرداخت آن را داشته باشد، خودروی خود را تعمیر می‌کند.

محمد بخشی بیان کرد: کاهش مراجعه به تعمیرگاه در چند سال گذشته روند افزایشی به خود گرفته است، این موضوع به خصوص در سال جاری نمود بیشتری دارد، چراکه قدرت خرید و توان مالی مردم کم شده است.

وی عنوان کرد: این موضوع درباره خودرو‌های ارزان‌قیمت و پرتیراژ داخلی بیشتر نمود دارد، چراکه اقشاری که از نظر درآمدی ضعیف‌تر هستند، مصرف‌کنندگان عمده این خودرو‌ها را تشکیل می‌دهند که با بالا رفتن قیمت لوازم یدکی و هزینه تعمیرات، این قشر در پرداخت چنین هزینه‌هایی با مشکل روبه‌رو هستند.

به اعتقاد این تعمیرکار خودرو بسیاری از دارندگان پراید، این خودرو را برای امرار معاش خریده‌اند و بنابراین تنها می‌توانند هزینه خرید آن را پرداخت کنند و با گران شدن هزینه‌ها، امکان تعمیرات خودروی خود را ندارند.

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر مراجعه صاحبان کدام خودرو‌ها به تعمیرگاه کمتر است، گفت: در حال حاضر مراجعات برای تعمیرات خودرو‌هایی مانند پژو ۲۰۶ و ال۹۰ کمتر است که به کیفیت قطعات و خودرو برمی‌گردد و ارتباطی با مسائل مالی و قدرت خرید مردم ندارد. وی بیان کرد: علاوه بر مسائل مالی، کیفیت قطعات نیز در تعداد مراجعه دارندگان خودرو به تعمیرگاه موثر است.
 
مالکان خودرو‌های خارجی خدمات را از نمایندگی‌های رسمی دریافت می‌کنند

این تعمیرکار خودرو عنوان کرد: بیشتر مراجعات به تعمیرگاه‌ها برای خودرو‌های داخلی است چراکه دارندگان خودرو‌های خارجی ترجیح می‌دهند برای رفع خرابی وسیله نقلیه خود به نمایندگی مراجعه کنند تا حتی اگر قطعه را با قیمت بالاتری می‌خرند، برای آن ضمانت دریافت کنند.

بخشی عنوان کرد: موضوع دیگر که بر مراجعات مردم به تعمیرگاه‌ها تاثیر داشته است، کیفیت قطعات است، الان در بعضی از واحد‌های تولیدی قطعات جلوبندی دسته دوم را بسته‌بندی می‌کنند و به عنوان قطعه نو به بازار عرضه می‌کنند.

وی افزود: صاحب خودرو از این قطعات دست دوم جلوبندی استفاده می‌کند و در حالی که انتظار دو سال دوام از آن دارد، در مدت ۶ ماه با این قطعات به مشکل برمی‌خورد. وی بیان کرد: وقتی یک برند به داشتن کیفیت مناسب معروف می‌شود، نوع تقلبی آن در بازار زیاد می‌شود، به طوری که حتی تعمیرکار هم نمی‌تواند اصل و تقلبی آن را از هم تشخیص بدهد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از قطعه نیوز، تاریخ انتشار: ۲۷دی۱۳۹۹، کدخبر:ghatenews.com، ۱۲۱۰۹
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۷
0
0
به خاطر اینکه این باور جا افتاده که این تعمیرگاه ها اکثرا دزدی میکنن و باید در این زمینه تغییر باور هارو ایجاد کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
0
این دوستمون دقیقا داره درست میگه سر اینکه این ها دارن دزدی میکنن شکی نیست باید رفتار خودشون رو عوض کنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۳۰
0
0
کسی که محتاج زنده بودن و سیر کردن شکم زن و بچه هاش هست دیگه خراب بودن ماشین براش مهم نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین