پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۸۱۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
سرمای چند شب گذشته، باعث نابودی ۵۰۰ هکتار از باغات موز زرآباد کنارک سیستان و بلوچستان شده است. برآورد می‌شود که خسارت وارده در حدود ۲۵ میلیارد تومان باشد.
شعار سال: سرمای کم سابقه ای که از ابتدای دی ماه زاهدان و نیمه شمالی استان سیستان و بلوچستان را فرا گرفته بود به مناطق مرکزی و جنوب استان نفوذ کرد و سبب شد بیش از 500 هکتار از باغات موز زرآباد در جنوب این استان به طور کامل نابود شود.

در پی این سرما روستاهای بخش زرآباد بیشترین خسارت را دیده اند به طوریکه تاکنون خسارتی که به بخش کشاورزی این مناطق وارد شده از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی 25 میلیارد تومان برآورد شده است.

به گفته کشاورزان منطقه تاکنون 500 هکتار از باغات موز بخش زرآباد به صورت 100 درصد نابود شده است و اراضی کشاورزی دیگر نیز خسارات زیادی دیده اند که در حال حاضر این خسارات بین 30 تا 80 درصد تخمین زده شده است.

امام جمعه موقت بخش زرآباد در زاهدان اظهار داشت: بیشتر کشاورزان منطقه زرآباد بعد از سیل بی سابقه ای که سال گذشته در این منطقه اتفاق افتاد خسارات جبران ناپذیری را متحمل شدند.

یونس نهنگی ادامه داد: امسال نیز سرمای بی سابقه بیش از 80 درصد باغات موز و صیفی جات را از بین برده است به طوریکه می‌توان گفت 50 درصد محصولات روی درخت خراب شده اند و دیگر نمی‌توان از آن‌ها استفاده کرد.
 
تعداد بازدید : 23


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار ۲۷ دی ۱۳۹۹، کد خبر: 2432585، www.tasnimnews.com.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
0
با این روندی که داریم پیش میگیریم از این نابودی ها زیاد به چشممون خواهیم دید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۸
0
0
اینکه تو این شرایط که محصولاتمون هم کمه داریم باغات خودمون رو از دست میدیم جز عذاب چی میتونه باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین