پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۹۱۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۶
مجتبی شهبازی مدیر معاملات کارگزاری پاسارگاد گفت: پیش بینی‌ها حاکی از ایجاد گشایش‌های اقتصادی و بازگشت آرامش به بازار‌های سرمایه گذاری است، که در این میان با توجه به رکود سایر بازار‌های موازی، بازار سرمایه کم کم به روال مثبت خود باز میگردد و پول‌های جدیدی را در خود می‌بیند.
شعار سال: مجتبی شهبازی در خصوص رفتار سهامداران و تمایل آن‌ها به خرید سهام کوچک گفت: در روز‌های منفی بازار، تقاضای محدود به سمت سهم‌های کوچک سوق پیدا می‌کند تا سودی عاید سهامداران شود و این رفتارکاملا طبیعی است.

وی ادامه داد: بازار شرایط بحرانی و حادی ندارد و تحلیل بنیادی پشت این رفتار سهامداران نیست؛ چرا که اتفاق جدیدی در حوزه‌های مختلف رخ نداده است؛ نرخ تسهیلات بانکی تغییری نکرده، تصمیمات اقتصادی که تاثیر منفی بر بازار سرمایه داشته باشد اتخاذ نشده، جریان سیاسی و بین المللی جدیدی هم در میان نبوده که بازار با تحلیل یا علت به سوی ریزش برود.

وی ادامه داد: مگر اینکه سهامداران با استناد بر شایعاتی که این روز‌ها داغ شده، معاملات خود را انجام داده باشند.

به گفته شهبازی، معاملات این روز‌های سهامداران که بر مبنای شایعات، خبر و عوامل غیربنیادی قرار دارد، بیشترین آفت برای بازار سهام به شمار می‌آید.

این تحلیلگر بازار سرمایه ادامه داد: ترسی که ایجاد شده تنها یک شوک یا بازی روانی است. زیرا پیش بینی‌ها حاکی از گشایش‌های اقتصادی است که قاعدتا آرامش بیشتری را در برخواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بازار سرمایه تجربه چنین روز‌هایی را در کارنامه فعالیت خود دارد، گفت: در بسیاری از موارد، دیده شده که بازار نیاز به اصلاح دارد و این موضوع، امری عادی است که در ذات بازار قرار دارد.

شهبازی در خصوص گزارش‌های ۹ ماهه شرکت‌ها که بر روی کدال منتشر شده، بیان کرد: تا به امروز که تعدادی از شرکت‌ها گزارشات مالی و عملکردی خود را به بازار ارایه کرده اند وضعیت خوب یا بهتر از پیش بینی هایشان داشتند. از طرفی به بازار مسجل شده که هر کدام از شرکت‌ها وعده‌های خود نظیر افزایش سرمایه را محقق کردند و فعالیت‌ها کماکان با شفافیت کامل دنبال می‌شود.

مدیر معاملات کارگزاری بانک پاسارگاد ادامه داد: این امر نشان از ثبات عوامل بنیادی و همچنین چشم انداز رو به رشد کفه مسایل بنیادی در بنگاه‌های اقتصادی دارد، امری که می‌تواند نویدبخش روز‌های روشن در روند آتی بازار سهام باشد.

وی ادامه داد: البته امیدواریم سهامداران به چنین مواردی و بررسی تحلیلی شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی فعال در بورس توجه کنند و خرید و فروش خود را بر مبنای چنین مواردی قرار دهند.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه تاکید کرد: انتظار میرود با توجه به عوامل تاثیرگذار مثبت پیش روی بازار سرمایه، شاهد دور شدن فضای هیجانی از بورس و در نهایت بازگشت آرامش و صعود نماگر‌ها در بازار سهام باشیم.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت صدای بورس، تاریخ انتشار:28دی1399، کدخبر:426506،www.sedayebourse.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
0
0
اياشلله كه در بورس بتونيم شرايط رو براي صعودي شدن محيا ببينيم و سرمايه هاي از دست رفته مون مجددا اجيا بشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
0
0
معاملات بورس در ايران اگر دولت ازشون دست برداره شايد بتونيم اوضاع رو به سمت و سوي خوبي سوق بديم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین