پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۴۵۲۲
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
فروش عینک در برخی مطب‌های چشم پزشکی، موضوعی که سالهاست مورد اعتراض اعضای اتحادیه صنف عینک فروشان کرج قرار دارد و فعالان این صنف از آن به عنوان تداخل صنفی و نادیده گرفته شدن حقوق صنفی شان از سوی برخی چشم پزشکان کرجی گلایه دارند.
شعار سال: طی سال‌های گذشته مکاتبات فراوانی از سوی اتحادیه عینک فروشان کرج به اتاق اصناف انجام شده که پیرو آن نشست‌هایی نیز با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی برگزار شده است.

اما به رغم تمامی پیگیری‌ها و اعتراض‌ها، فروش عینک دربعضی از مطب‌های چشم پزشکی کماکان وجود دارد و گویا چشم پزشکان عزیز، به اعتراضات و انتقاد‌های فراوان اعضای این صنف توجهی ندارند.

نکته مهم دیگر آنکه هیچ یک از مطب‌های چشم پزشکی، پروانه کسب صنفی ندارند بنابراین پرونده‌ای هم که معرف فعالیت صنفی آن‌ها باشد در سازمان امور مالیاتی ندارند.

این در حالیست که تمامی اعضای تحت پوشش اتحادیه، ضمن پرداخت مالیات، متحمل پرداخت هزینه‌های دیگری، همچون عوارض صنفی، کسب و پیشه، تابلو و... می‌شوند.

رئیس اتحادیه عینک فروشان کرج در همین رابطه گفت: ادامه روند کنونی ممکن است در آینده‌ای نه چندان دور، موجبات از بین رفتن حرفه‌ای به نام عینک سازی را در کرج رقم بزند.

رحمان ابراهیمی افزود: در تمامی کشور‌های جهان، فعالیت سه گروه اپتال ماژیست (چشم پزشک)، اپتومتریست (بینایی سنجی) و اپتیشن (عینک ساز) در کنار یکدیگر انجام می‌شود. به عبارتی دیگر این سه گروه وابسته به هم و مکمل یکدیگر هستند و فعالیت آن‌ها مانعی در مسیر کسب و کار یکدیگر نیست. اما مشکلات و اعتراض‌ها زمانی آغاز می‌شود که هر یک از این سه گروه بخواهند در کار و حرفه‌ی دیگری مداخله کنند و حقوق دیگران را نادیده بگیرد.

وی ادامه داد: این مداخله و ورود غیر قانونی به حرفه و تخصص دیگری در شهر کرج و در حوزه فعالیت عینک فروشان تبدیل به یک فاجعه صنفی شده است و بازار کسب و کار اهالی این صنف را باچالش مواجه ساخته است.

رئیس اتحادیه عینک فروشان کرج بیان کرد: در کنار این چالش بزرگ و اساسی باید به فروش عینک توسط دستفروش‌ها، بازارچه‌ها، بازار روز‌ها، داروخانه‌ها و دیگر افراد فاقد صلاحیت تخصصی نیز اشاره کنیم. فروش عینک طبی در کنار پیاده رو‌های کرج به یک امر عادی تبدیل شده و هیچ مرجعی خود را در برابر این مسئله مهم مسئول نمی‌داند.

ابراهیمی تصریح کرد: متاسفانه در حوزه ساخت و تولید عینک، سرمایه گذاری قابل ملاحظه‌ای در داخل کشور انجام نشده است و ما برای تهیه این کالای مهم وابسته به دیگر کشور‌ها هستیم. از سویی دیگر تحریم‌های ناجوانمردانه اقتصادی بر علیه کشورمان و نوسانات نرخ ارز نیز مشکلاتی را برای شرکت‌ها و موسسات تجاری وارد کننده و البته مصرف کنندگان عینک ایجاد کرده است که مجموعه این موارد، بر قیمت این کالای مهم و سلامت محور تاثیر گذاشته و باعث افزایش قیمت آن شده است.

وی افزود: امیدواریم با طرح این مسائل، تدابیر و برنامه‌های صحیح از سوی مسئولان محترم استانی و دیگر مراجع ذیصلاح اتخاذ شود و گوشه‌ای از دغدغه‌های و نگرانی‌های فعالان این صنف کاسته شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار ۲۵ دی ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۱۲۰۵۵۶، www.borna.news.
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین