پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۳۲۶۰۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران از افت ۲۰ درصدی قیمت لپ تاپ، تبلت و قطعات در بازار خبر داد.
شعار سال: محمدرضا فرجی،  رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران در خصوص تاثیر کاهش نرخ ارز بر کالا‌هایی همچون تبلت، لپ تاپ اظهار کرد: در ۱۰ روز گذشته قیمت لپ تاپ، تبلت و قطعات حدود ۲۰ درصد کاهش داشته است. البته بخشی کالا‌های خاص مثل لپ تاپ مخصوص گیم و همچنین سرفیس تا ۲۵ درصد هم افت قیمت داشته است.

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران در پاسخ به اینکه آیا کاهش قیمت در این بازار ادامه خواهد داشت؟ تصریح کرد: به نظر میرسد تاثیر کاهش قیمت دلار در این بازار محقق شده و حتی میتوان گفت که کاهش نرخ ارز به میزان ۲۰ درصدی که افت قیمت در بازار لپتاپ قطعات اتفاق افتاده نبوده است. چرا که قیمت بالای کالا‌های این حوزه و در نتیجه کاهش تقاضا هم مزید بر علت شده و منجر به شکستن قیمت‌ها شده است. از طرف دیگر اخیرا نرخ ارز دوباره رو به بالا بوده و احتمالا قیمت‌ها در بازار لپتاپ پیش از این کاهش پیدا نمیکند.

او در ادامه درباره مشکلات مربوط به تامین قطعات در این حوزه نیز گفت: پیشنهاد ما این است که سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان به عنوان شاخه‌ای از وزارت صنعت معدن و تجارت (صمت) برای شرکت‌های دارای گارانتی مجوزی صادر کند تا افرادی که میخواهند قطعات کامپیوتر را بابت گارانتی واردکنندثبت سفارش جداگانه داشته باشند تا بعد از تایید و تخصیص ارز سریع، کالا به صورت هوایی وارد و گارانتی مشتریان سریعتر پشتیبانی شود. اما در حال حاضر، چون فرایند جداگان‌های برای قطعات گارانتی تعریف نشده، ورود آن‌ها به کشور چهار تا شش ماه طول میکشد و وارد کنندگان هم تا یک حدی میتوانند از جیب یا از خرد کردن دستگاهها، قطعات را تامین کنند.

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران افزود: به عبارت دقیقتر در حال حاضر خریداران خواهان پشتیبانی و گارانتی کالای خود هستند، اما فرایند ورود قطعات به کشور زمانبر است. بنابراین شرکت‌ها مجبور هستند قطعه را از بازار به صورت آزاد تهیه کنند و قطعه بعدی که به کشور وارد میشود را با ضرر بفروشند. بنابراین سعی میکنند تا حد امکان پشتیبانی از گارانتی را طولانی کنند و به همین دلیل در حال حاضر تامین گارانتی زمانبر شده است.

این در حالی است که به گفته فرجی، سازمان حمایت میتواند از شرکت‌هایی که مجوز گارانتی دارند، لیست دستگاه‌هایی که احتیاج به قطعه گارانتی دارند را با تاییدیه اتحادیه دریافت کند و سازمان توسعه تجارت برای آن‌ها ثبت سفارش جداگانه باز کند. چراکه قطعه گارانتی ارز زیادی هم مصرف نمیکند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اتاق‌اصناف‌تهران، تاریخ انتشار ۱۵ بهمن ۹۹، کد خبر: ۹۲۳۱۹، otaghasnaftehran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
0
0
پس چرا این کاهش قیمت ها اصلأ تو بازار اتفاق نمی‌افته
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۶
0
0
من نمیدونم مدت هاست دارم این رو میشنوم اما خبری از ارزون شدن موبایل و بپ تاپ نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین