پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۶۹۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
خبرگزاری تسنیم در نوعی موضع گیری منطقی نسبت به صحبت‌ها و اظهار نظر‌های نسبتا نابجای یک وزیر تخصصی در امور دیپلماتیک (موضع گیری و نقد آذری جهرمی نسبت به سفر قالیباف به روسیه و حاشیه‌های ایجاد شده)، اقدام به نقد ایشان کرده است. نکته جالب توجه اینکه به کرات شاهد بوده و هستیم که دو مدیر ارشد دولتی دیگر یعنی سرکار خانم معصومه ابتکار و جناب آقای جعفرزاده امن ابادی نیز چنین موضع گیری‌های خارج از حوزه‌های تخصصی را دنباله گیری نموده و با طرح دیدگاه‌های خود، حاشیه سازی می‌کنند (باز صد‌ها رحمت به امن آبادی که حداقل صاحب تحلیل است). سوال اینجاست که اگر کار آذری جهرمی باید نقد شود، چرا رفتار‌های متشابه در سایر مدیران دولتی مورد انتقاد قرار نمی‌گیرد!
شعار سال : «آذری جهرمی» وزیر ارتباطات با کنایه به سفر محمدباقر قالیباف به روسیه گفته است که درس امام (ره) این بود که همانگونه که به کاخ سفید اعتمادی نیست، امید بستن به کاخ کرملین هم راهبرد درستی نیست.

صرف‌نظر از بعضی بدسلیقگی‌های رسانه‌ای در نحوه‌ی اطلاع‌رسانی راجع به این سفر، اما درباره این اظهارنظر وزیر دولت که صورت گل‌درشت و ضخیمی از تهاجمات غیرمسولانه این روز‌های غربگرایان نسبت سفر مزبور است، چند مساله را می‌توان مطرح کرد:

۱- سفر به روسیه و در کنار آن ارائه پیام به پوتین یک مساله واضح و معمول در سیاست خارجی است، از این سفر آقای آذری‌جهرمی بر مبنای کدام ارتباطات لدّنی و متافیزیکال یا خوابنمایانه چنین خبری دریافت کرده که به کاخ کرملین امیدی به آن معنا که آذری‌جهرمی مراد می‌کند، بسته شده است؟

۲- موضوع سیاست خارجی در تمام کشور‌هایی که از سیاست سامان‌یافته (صرف نظر از سویه و جهت آن) برخوردارند، یک امر اجماعی است که فارغ از مناقشات سیاست داخلی به آن پرداخته می‌شود. بدان جهت که برخورد مناقشه‌برانگیز و صرفاً سیاسی با آن و تبدیل کردن آن به یک طعمه و شکار برای سیاست داخلی منافع یک ملت را به خطر می‌اندازد. آقای جهرمی بر اساس کدام عقل و تدبیر، و با چه مجوزی چنین موضع غیرمسولانه‌ای را در سیاست خارجی اتخاذ می‌کند؟

۳- حوزه مسولیت آقای آذری‌جهرمی در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات است؛ موضع‌گیری سطحی ایشان در سیاست خارجی چه محلی از اعراب و چه نسبتی با مسولیت ایشان دارد؟ همین الان ۳ میلیون (و بنا به برخی آمار‌ها ۵ میلیون) دانش‌آموز به دلیل بی‌کفایتی این بخش از دولت در شرف ترک تحصیل‌اند و امسال نتوانسته‌اند به شکل مجازی تحصیل کنند. فردی که در این حوزه‌ی تخصصی خودش به این میزان ناتوان است، در سیاست خارجی که نه سابقه‌ای دارد و نه تجربه‌ای و نه تخصص و تبحرّی، چگونه اظهارنظر گل درشت می‌کند؟
 
شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار 20 بهمن 99 ، کد خبر : snn.ir ، 911150
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۱
0
0
به نظرم بین تمومی وزرای اقای روحانی این اذری جهرمی تونسته عملکرد بهتری داشته باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین