پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۷۱۹۴
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
باید از آقای بانک پرسید که مناطق آزاد کشور تا چقدر وفادار و پاسخگو به وظایف مصوبه در قانون بوده است؟ کدام الگوی توسعه‌ای در این مناطق اجرا شده و می‌شود؟ برخی از کارشناسان اعتقاد به حیات خلوت بودگی و سوپاپ اطمینان بودگی این مناطق دارند؛ لذا ادعای اینکه عمده درآمد مناطق آزاد برای ایجاد زیرساخت‌ها هزینه می‌شود، ادعایی قابل تامل و تعجب است.
شعار سال: مرتضی بانک شامگاه دوشنبه در دیدار با فعالان اقتصادی منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه منافع و مزیت های مناطق آزاد در وهله اول متعلق به مردم بومی منطقه است، افزود: توسعه این مناطق ابتدا باید در نظر مردم و ساکنان آن، قابل لمس باشد که در این خصوص باید اقدامات زیادی صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه برای تحقق سیاست های کلان اقتصادی در مناطق آزاد، اراده و عزم جدی لازم است، اظهار داشت: مناطق آزاد ایران بدون فراهم بودن زیرساخت های اولیه راه‌اندازی شده که وضعیت متفاوتی در تمام دنیا در این زمینه به شمار می رود.

مشاور رییس جمهوری با اشاره به اینکه کشور چین ۲ هزار و ۵۰۰ منطقه آزاد دارد، اضافه کرد: این کشور همچنان سیاست توسعه مناطق آزاد را دنبال می کند و بیشترین سهم در بهره برداری از ظرفیت های این مناطق را دارد.

"بانک" به نقش موثر روابط خارجی در بالابردن بهره وری مناطق آزاد اشاره کرد و افزود: تجارت بین الملل نقش اساسی در میزان و نوع سرمایه گذاری در این مناطق دارد که باید با قدرت این موارد را دنبال کنیم.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اضافه کرد: سه هزار و ۲۰۰ قلم کالا بر اساس مصوبه هیات دولت و ابلاغ وزیر صنعت، معدن و تجارت در صورت ورود به مناطق آزاد تجاری نیاز به ثبت سفارش در وزارت صنعت ندارد.

به گزارش ایرنا، با حضور مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور عملیات محصور سازی منطقه آزاد ماکو آغاز همچنین چندین طرح گازرسانی به روستاهای منطقه آزاد و سه مدرسه مدرسه خیرّ ساز افتتاح و به بهره برداری رسید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 22 بهمن 1399، کد خبر: 4959563،  www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین