پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۸۹۳۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۲
تغییر کاربری در اراضی کشاورزی سبب نابودی بخش اعظمی از زمین‌های کشاورزی شده و از دیدگاه امنیت غذایی، خودکفایی و اشتغال پایدار جامعه روستایی و اقتصادی بسیار حائز اهمیت است.

  شعار سال:رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در جلسه حفظ کاربری و یکپارچه‌سازی اراضی که با حضور معاون حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشور برگزار شد، گفت: در بخش امور اراضی، تخصص و تعهد مهم‌ترین ویژگی نیروی انسانی است و با توجه به کاهش میزان آب و خاک مناسب برای کشاورزی، کارشناسان و مدیران بخش امور اراضی باید با دیدگاهی متفاوت و به‌منظور حفظ اراضی کشاورزی اقدامات خود را پیاده‌ کنند.

عطاالله ابراهیمی با بیان اینکه پایه امنیت غذایی کشور با حفاظت از اراضی کشاورزی تحقق می‌یابد افزود: تخریب، فرسایش و نابودی خاک یکی از چالش‌های جدی زیست محیطی و تهدیدی برای امنیت غذایی است که با اقدامات پیشگیرانه، حفاظتی و فرهنگ‌سازی امکان کنترل و مدیریت آن وجود دارد.
 
ابراهیمی با اشاره به اینکه طرح یکپارچه‌سازی اراضی در ۲۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان پیاده شده است، بیان کرد: پایداری و تثبیت تولید در بخش کشاورزی به‌منظور دستیابی به امنیت غذایی از راهبردهای اصلی بخش کشاورزی است و با یکپارچه‌سازی و جلوگیری از خرد شدن اراضی می‌توان در این مسیر گام‌های اساسی برداشت.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: یکپارچه‌سازی اراضی مانع از تغییر کاربری، افزایش بهره‌‌وری آب و خاک و سایر منابع و جلوگیری از خرد شدن و رها شدن اراضی می‌شود و می‌توان گفت در نهایت تثبیت تولید کشاورزی را به‌دنبال خواهد داشت.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت وزارت جهاد کشاورزی  ، تاریخ انتشار: 28  بهمن 1399  ، کدخبر: -،www.laoi.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۲
0
0
امنیت غذایی در ایران یکی از مهم ترین نکاتی هست که مدت هاست داره در جامعه ایران مورد بحث قرار میگیره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۲
0
0
وقتی تغییر کاربری مناسب نیست چرا باید انجام شود؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین