پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۹۰۰۲
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۳
مراسم اختتامیه پنجمین جشنواره صنایع دستی با سخنرانی وزیر میراث فرهنگی برگزار شد.

شعار سال:علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم اختتامیه پنجمین دوره جشنواره صنایع دستی در محل موزه ملی ایران گفت: امروز با وجود سختی های کرونا توانستیم پنجمین دوره جشنواره فجر صنایع دستی را به سرانجام برسانیم.

او افزود: این جشنواره از آن جهت برای ما حائز اهمیت است که جدیدترین آثار هنرمندان صنایع دستی در آن به نمایش درمی آید. در برهه ای از زمان قرار گرفته ایم که 50 درصد فروش صنایع دستی و صادرات آن به صورت چمدانی به گردشگران خارجی است. شرایط کرونایی و عدم ورود گردشگر به کشور کار در این عرصه را برای ما سخت کرد.

وزیر میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: تجاری سازی، برندسازی و فروش الکترونیک سبب شد تا صنعت صنایع دستی زمین نخورد و تولیدات ادامه داشته باشد.

عضو کابینه دولت دوازدهم ادامه داد: صنایع دستی و گردشگری سختی هایی را از انتهای سال 98 تجربه کرد اما می توان از این سختی ها بزودی عبور کرد. دولت 150 میلیارد تومان تسهیلات در اختیار هنرمندان صنایع دستی قرار داد اما مشکلات اداری بانک ها مانع شد تا تسهیلات بیشتری تخصیص داده شود.

مونسان افزود: دولت در راستای حمایت از بخش های آسیب دیده از کرونا در بودجه سال بعد مجموعا 7 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته است و تا به امروز نیز علاوه بر تسهیلات پرداخت شده در پرداخت هزینه حامل ها و معوقات بانکی نیز به فعالین صنایع دستی نیز کمک شده است همچنین سال آینده 500 میلیارد تومان  تسهیلات در اختیار فعالین صنایع دستی قرار می گیرد تلاش ما این است که اعتبار لازم برای بیمه هنرمندان را نیز سال آینده تامین کنیم.

وزیر میراث فرهنگی در خصوص سفرهای نوروز 1400 گفت: خواهش داریم که مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند. فشار زیادی بر وزارت بهداشت در حال وارد شدن است. تلاش شده است هم سلامت مردم و هم کسب و کار مردم مورد توجه قرار گیرد که کار بسیار سختی است.

او افزود: در جلسه ای که در وزارت کشور برگزار شد مفصل در مورد تعطیلات نوروز بحث شد. یکی از مباحثی که مطرح شد این بود که کرونا و محدودیت های آن طولانی شد است و شاید مردم تحت فشار قرار گرفته باشند و محدودیت های سفر آن ها را خسته کرده باشد و این ضرورت مطرح شد که باید به نشاط جامعه توجه شود.

مونسان تصریح کرد: از سوی دیگر مسئله کسب و کارهای مربوط به گردشگری نیز مورد توجه قرار گرفت. این محدود به 4تور گردشگری و هتل نیست بلکه یک زنجیره بزرگ ازتمامی  کسب و کارها را شامل می شود. در همین راستا برنامه ای تدوین شده است تا مورد بررسی قرار گیرد آن چه که مشخص است و در بازدیدهای سرزده نیز نمایان شده است، هتل ها به خوبی پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند.

او ادامه داد: وزیر بهداشت نیز به علت رعایت همین پروتکل های بهداشتی بارها از بخش گردشگری کشور تقدیر کرده است. بنابراین اگر قرار باشد سفرها در قالب تورها و اقامت در محل های معتبر باشد این کم ترین دغدغه را برای ما دارد.

وزیر میراث فرهنگی تاکید کرد: پروتکل ها کاملا در هتل ها و مراکز مجاز تحت کنترل است و سفرها به این مقاصد کم ترین نگرانی را ایجاد می کند حتی اگر با وسیله نقلیه شخصی انجام شود. آن چه نگرانی ما را تشدید می کند سفرهای بدون ضابطه است.این سفرها معمولا به صورت انبوه انجام می شود و مقصد آن ها نیز مشخص نیست و اساسا بی ضابطه است و حتی بهره اقتصادی برای مردم نیز ندارد.

مونسان گفت: ما در راستای ازدحام زدایی به دنبال این هستیم تا شاید بتوانیم یک توزیع سفر را در نوروز انجام دهیم تا از ازدحام زیاد جمعیت نیز جلوگیری شود هرگونه اقامت چادری و غیرمجاز در نوروز 1400 ممنوع است و این به تمامی استان ها نیز ابلاغ شده است. هیچکس حق کمپ کردن در مراکز غیرمجاز را نیز ندارد. اگر موج چهارم کرونا رخ ندهد می توان سفرهای کنترل شده را انجام داد.

وزیر میراث فرهنگی در پایان اظهار کرد: مردم برای مدت زمان زیادی صبر کرده اند و ما از آن ها درخواست داریم تا پایان کرونا نیز صبور باشند و پروتکل ها و محدودیت ها را رعایت کنند تا سریع تر این بیماری مهار شود. امروز مشکل اصلی ما در مراکزی است که تجمع انجام می شود. مردم اگر از تجمع در یک ماه آینده اجتناب کنند و شهرهای ما به وضعیت آبی در آیند می توان در نوروز سفرهای ایمنی انجام داد.

 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا ، تاریخ انتشار: 2  اسفند  1399  ، کدخبر: 1140448، www.borna.news

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین