پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۹۰۷۷
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: ۴۰ شکایت در خصوص عملکرد رضا ملک زاده، معاون سابق وزارت بهداشت به کمیسیون اصل ۹۰ ارجاع شده بود. همچنین می توان گفت رشد قارچ گونه مدعیان طب سنتی نیز به دلیل عدم حمایت ایشان از طب سنتی علمی مکمل و دانشگاهی بوده است.
شعار سال: سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: شکایات واصله در ۳ محور تصدی همزمان بیش از یک شغل برخلاف اصل ۱۴۱ قانون اساسی، عدم حمایت از طب سنتی ...


علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: ۴۰ شکایت در خصوص عملکرد رضا ملک زاده معاون سابق تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی ارجاع شده بود و اعضای کمیسیون با حضور رؤسای دانشکده‌های طب سنتی، کارشناس‌های مرکز پژوهش‌ها و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به این شکایات رسیدگی و آن‌ها را بررسی کردند.


وی افزود: شکایات واصله در ۳ محور تصدی همزمان بیش از یک شغل برخلاف اصل ۱۴۱ قانون اساسی، عدم حمایت از طب سنتی مکمل علمی و بی توجهی به یافته‌های علمی در این خصوص در زمان مسئولیت معاونت در وزارت بهداشت و همچنین تخلف و تعارض منافع در صدور مجوز برای بکارگیری نوعی خاص از داروی هپاتیت C بود.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس ادامه داد: ایشان در خصوص عدم حمایت از طب سنتی مکمل و بی توجهی به یافته‌های علمی و کارشناسی در این خصوص و در دفاع از عملکرد خود در این باره اظهار داشتند که در زمان مسئولیتشان در وزارت بهداشت طب سنتی و طب مکمل علمی و دانشگاهی رشد خوبی داشته و توانسته در کنار طب مدرن خدمات فراوانی به جامعه پزشکی انجام دهد، اما بررسی‌های کمیسیون و استناد به گزارشات به دست آمده نشان داد اتفاق رخ داده ناشی از حمایت‌های معاونت تحقیقات و فناوری نبوده و محصول فعالیت دانشکده‌های طب سنتی و مراکز علمی کشور است، همچنین در خصوص ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل تخلف آقای ملک زاده برای کمیسیون محرز شد و مسئولیت همزمان ایشان حداقل در دو شغل برای اعضای کمیسیون شفاف بود.


خضریان افزود: رشد قارچ گونه مدعیان طب سنتی که موجب سوءاستفاده این افراد شده است به نوعی حاصل عملکرد ایشان در معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و عدم حمایت از طب سنتی علمی مکمل و دانشگاهی بوده است که موجبات نارضایتی جامعه علمی کشور را فراهم کرده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای ملک زاده همزمان با معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت رئیس انجمن متخصصین گوارش و کبد و مدیرعامل یکی از شرکت‌های تولیدکننده داروی هپاتیت C نیز بوده اند و در دستورالعمل‌های صادرشده از سوی وزارت بهداشت و انجمن، داروی تولید شده توسط شرکت خود را با نام تجاری آن شرکت به عنوان داروی اصلی معرفی می‌کردند و این باعث متضرر شدن شرکت‌های تولیدی دیگر شده و به نوعی زیان به تولید کشور وارد کرده است و این تخلف نیز برای کمیسیون محرز شد.


خضریان در پایان خاطرنشان کرد: مقرر شد گزارش نهایی بررسی‌های کمیسیون و کارگروه مربوطه پس از وصول دفاعیات نهایی ملک زاده برای رسیدگی به مراجع حقوقی مرتبط ارسال شود.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۱۴۰۱۹، www.snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین