پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۹۳۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۸
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز از بهسازی و بازسازی آرامستان تاریخی دارالسلام خبر داد.
شعار سال: سیداحمدرضا دستغیب (رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز) گفت: ترمیم و مرمت مساجد و ابنیه‌های تاریخی و فرهنگی شیراز از طرح‌های در دست اقدام است. دو کلیسای قدیمی، یک آتشکده و یک کنیسه در این شهر وجود دارد که برای مرمت آن‌ها ۲۸میلیارد ریال با همکاری اداره‌کل استان پیش‌بینی شده است.

دستغیب ادامه داد: در بودجه ۱۴۰۰ شهرداری شیراز، ۲۰میلیارد ریال برای خرید آثار فاخر هنرمندان باهدف کمک به آن‌ها و جمع‌آوری آثار هنری که می‌تواند گنجینه‌ای برای آثار شهر باشد، در نظر گرفته شد.»

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز به بازسازی و بهسازی آرامستان دارالسلام اشاره کرد و گفت: مشاور برای فاز اول این آرامستان که گنجینه‌ای مهم برای شیراز محسوب می‌شود، انتخاب شده است.

مرتضی جعفری نیز تشکیل دو مثلث طلایی گردشگری شیراز، یزد، اصفهان و مثلث مذهبی شیراز، قم، مشهد را از دستاورد‌های مهم این استان دانست و افزود: امیدواریم بتوانیم با همکاری حرمین اهل‌بیت (ع) این همکاری‌ها را در حد تولیت استان‌ها پیش ببریم.

او یادآور شد: طرح مثلث گردشگری نیز در سطح استانداران و شهرداران ادامه پیدا می‌کند و با توسعه اقدامات، به‌صورت گسترده‌تر عملیاتی خواهد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص راه‌اندازی دبیرخانه شهر جهانی صنایع‌دستی شیراز، اظهار کرد: لایحه یک فوریتی بزای راه‌اندازی دبیرخانه شهر جهانی صنایع‌دستی در باغ خانواده شمس به این شورای اسلامی ارسال‌شده که پس از تصویب در محل این باغ، دفتر این دبیرخانه و غرفه‌های صنایع‌دستی راه‌اندازی می‌شود.

او همچنین مسابقه طراحی نماد هویت بصری شیراز را از دیگر طرح‌های گردشگری اعلام کرد و افزود: تاکنون ۹۰۰ طرح به دبیرخانه جشنواره ارسال شده، پیش‌بینی ما این است که تا پایان مهلت فراخوان ۲هزار طرح به این مسابقه ارسال شود.

جعفری خاطرنشان کرد: طراحی نماد هویت بصری شیراز، زیرساختی برای معرفی این کلان‌شهر در سطح بین‌المللی و زمینه‌ساز حضور پررنگ‌تر گردشگران است.

او با اشاره به برگزاری نمایشگاه گردشگری که از پنجم اسفندماه ۹۹ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، ادامه داد: لایحه‌ای دو فوریتی در شورای اسلامی شهر شیراز مطرح شده که در صورت تصویب، هماهنگی برای حضور و حمایت از این نمایشگاه با اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان انجام خواهد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز همچنین از توزیع ۵هزار کارت منزلت در شیراز خبر داد و بیان کرد: با سازمان ثبت احوال برای صدور آنلاین این کارت‌ها در حال رایزنی هستیم و امیدواریم که شاهد تسریع در صدور و توزیع آن باشیم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار ۴ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۴۲۳۷۱، www.ilna.news.
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
0
0
قبول كنيم كه ارماستان هاي تاريخي در ايران بايد از نو احيا بشن و اصلا شرايط خوبي ندارن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین