پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۹۳۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۴:۲۶
سرنیزه ارتش آمریکا یک کالای قاچاق است که مشخص نیست چطور پای آن به بساط فروشندگان لوازم سربازی و کوهنوردی و کمپینگ در میدان گمرک تهران باز شده است.

شعار سال: زمانی در مغازه های میدان گمرک از شیر مرغ تا جان آدمیزاد پیدا می شد و اکنون هم اگر مشتری باشید وضعیت تغییر چندانی نکرده است. در این بازار حتی سرنیزه آمریکایی هم می توانید با پرداخت ۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان خریداری کنید. روزنامه هفت صبح در گزارشی به قلم نگین باقری در این باره نوشته است؛ اگرچه آمریکا چند سال پیش سربازانش را یکبار در افغانستان و بار دیگر در عراق پیاده کرده اما امروز می‌توان از سلاح آنها را در تهران پیدا کرد.

البته نه سلاح گرم بلکه فقط سر نیزه هایی که آنها وصل بوده است. فروشنده یکی از این سر نیزه ها به هفت صبح می گوید: خبر ندارم که سر نیزه ها از عراق به اینجا رسیده یا از افغانستان اما معمولاً تعداد اسلحه ها و وسایل سربازان آمریکایی که از افغانستان به میدان گمرک می‌رسد بیشتر از عراقی‌هاست.

فروشنده روی واتساپ وویس می‌فرستد و اطلاعات سرنیزه ها را می دهد اما پشت ویترین مغازه‌اش خبری از این چیزها نیست، چون اینجا میدان‌گمرک است و نباید آن را با یک اسلحه فروشی در تگزاس مقایسه کرد.

در بخش دیگری از این گزارش می خوانیم: گاهی وقتی حضوری در مغازه‌اش سراغ یک آمریکایی یا اسلحه سرد دیگر را بگیرید کمی دور و بر را می پاید و حتی می خواهد بروید و دقایقی دیگر به مغازه  اش سری بزنید. بالاخره هر چه نباشد هم موضوع قاچاق اسلحه سرد در بین است و می‌خواهد امنیت خودش و مغازه‌اش را هر طور شده حفظ کند.

این سرنیزه هم که برای فروش گذاشته معلوم نیست روزی سرنیزه تفنگ یک سرباز آمریکایی بوده یا پلمپ شده از کشورهای همسایه به میدان گمرک تهران رسیده. مشخص نیست که سرنیزه روزی در پوست و گوشت بدن کسی چرخیده و داعشی، طالب یا حتی غیرنظامی را مجروح کرده یا اصلاً هیچ وقت به کار گرفته نشده و در بازار افغانستان و عراق به فروش رسیده است.

                                                                       فروش سرنیزه‌های آمریکایی در ایران

سرنیزه آمریکایی چند؟

این اسلحه های آمریکایی یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان قیمت دارند. بیشتر آن‌ها را خود افغانستانی‌ها پلمپ شده و لای زورق به تهران می رسانند اما این فقط سرنیزه نیست که از دست آمریکایی‌ها به ایران رسیده. کولبرها و قاچاقچی ها از مرز کیسه خواب سربازان آمریکایی را هم وارد می کنند که البته قیمت این اقلام گرانتر است.

بعضی از آنها تکپوش و بعضی سه پوش هستند. همگی باز شده به ایران می‌رسد اما می‌گویند که هیچ کدام شان دست دوم نیست. ممکن است که سر نیزه ها دست دوم باشند اما کیسه خواب‌ها حتما دسته اول هستند. کیسه خواب تک پوش را ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می فروشند و سه پوش ها هم حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت دارند.

این فروشنده توضیح می‌دهد نمی‌دانم چه اتفاقی برای سرنیزه ها افتاده و از کجا به اینجا رسیده است ولی می‌دانم که دست دوم و نو آن فرقی با هم ندارد.

اهمیت سر نیزه ها در این است که صحیح و سلامت باشند و سیم چین هایشان هم کار کنند. وی عکس یکی از نمونه های فروخته شده اش را نشان می دهد و می گوید پلمپ آن را خودش برای مشتری باز کرده است و همین ماه پیش آن را به قیمت یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به مشتری تحویل داده است.

                                                                             فروش سرنیزه‌های آمریکایی در ایران

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت کاماپرس، تاریخ انتشار: ۴ اسفند ۹۹، www.kamapress.com.

 

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۵
0
0
اين اجناس قاچاق هم .وقتي مياد ايران از قيمتش ميشه فهميد گمرك داره با مردم ايران چه ميكنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین