پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۸۷۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵
معاون وزیر دفاع انگلیس طی سخنانی مدعی شد در صورت بازگشت فعالیت گروه‌های تروریستی بین المللی به افغانستان، لندن حق اقدام نظامی مجدد در این کشور را برای خود محفوظ می‌داند.
شعار سال: به نقل از وبگاه استندارد، معاون وزیر دفاع انگلیس امروز سه شنبه طی سخنانی مدعی شد که در صورت بازگشت تروریسم بین‌المللی به افغانستان، لندن و متحدینش در ناتو حق اقدام نظامی جدید در این کشور را برای خود محفوظ می‌دانند.

بر اساس این گزارش، «جیمز هیپی» که این سخنان را در جریان نشست مشترک با پارلمان بریتانیا مطرح می‌کرد، ضمن ابراز امیدواری نسبت به حصول نتایج موفقیت آمیز در خصوص روند صلح افغانستان، تاکید کرد که حضور طالبان به عنوان بخشی از دولت افغانستان تقریباً قطعی است.

این سخنان معاون وزیر دفاع انگلیس در حالی مطرح شد که «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی گروه طالبان روز سه شنبه اعلام کرد که رسیدن به صلح با حضور خارجی‌ها در افغانستان امکان‌پذیر نیست.

سخنگوی گروه طالبان در این خصوص گفت: نشست استانبول برای صلح افغانستان مهم است؛ اما زمانی‌که برخی از کشورها می‌خواهند از طریق این نشست در افغانستان مداخله کنند، طالبان این نشست را تحریم می‌کند.

مجاهد تاکید کرد این حق مردم افغانستان است که خودشان سرنوشت آینده این کشور را مشخص کنند.

نیروهای خارجی به سرکردگی آمریکا قرار بود تا ضرب الاجل اول ماه میلادی می (۱۱ اردیبهشت) خاک افغانستان را تَرک کنند؛ حال آنکه آمریکا مدعی شد تا پیش از ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریور) این وعده عملی نخواهد شد.

قرار است شنبه آینده، استانبول میزبان نشستی با محوریت صلح افغانستان باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از مشرق نیوز، تاریخ انتشار ۳۱ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: 1206328، www.mashreghnews.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۲
0
0
ای دو صد کاش که میتونستیم اوضاع رو در زمینه ارامش و ثبات به افغانستان عزیز برگردونیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین