پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۹۸۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۵
آنطور که آمار‌ها حکایت دارند در حال حاضر از ۳۰ شرکت فعال پتروشیمی در ماهشهر ۲۸ شرکت توسط مدیران پروازی اداره می‌شوند! آماری که امروز در شرایط روز‌های سخت کرونایی بیش از همیشه نگران کننده به نظر می‌رسد.

شعار سال :  این درحالی است که اخیرا بسیاری از مسوولان این منطقه نسبت به عدم بکارگیری نیروهای بومی متخصص در بخش‌های استراتژیک این صنعت گلایه کرده اند و معتقدند بی توجهی مدیران این منطقه در جهت بکارگیری نیروهای بومی متخصص در پست‌های کلیدی نشات گرفته از وجود مدیران پروازی است که توجه چندانی به مشکلات بومی منطقه ندارند.

 درهمین راستا سید کریم حسینی رئیس مجمع نمایندگان خوزستان معتقد است: وقتی ۲۸ شرکت از ۳۰ شرکت پتروشیمی ماهشهر توسط مدیران پروازی اداره می‌شود، نباید انتظار داشته باشیم که دغدغه برای اشتغال‌زایی جوانان بومی داشته باشند.
براساس این گزارش،  چند سال قبل در میان انواع موج‌های راه افتاده در مجموعه نفت و پتروشیمی، یک موج پر سر و صدا مربوط به  مدیران پروازی بود. سر و صدای آن روزها به ویژه در ارتباط با مدیران شاغل در۲منطقه عسلویه و ماهشهر بود. مدیرانی که اکثر شنبه ها از تهران با پروازهای چارتر در اختیار شرکت‌ها به منطقه رفته و چهارشنبه‌ها بر می‌گشتند.
یکی از بزرگ‌ترین ایرادهای وارده به وجود مدیران پروازی عدم حضور آنان در ایام تعطیلات و از آن مهم‌تر در زمان وقوع حوادثی مانند حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا بود.
حوالی سال ۱۳۹۶ بود که سازمان بازرسی کشور به تحقیقی جدی در این رابطه پرداخت و پس از بررسی‌های انجام شده با دستور وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تمامی مجتمع‌های پتروشیمی ملزم شدند در انتصاب مدیران عامل حتی المقدور  ولی در انتصاب سایر مدیران و مسئولین رده های پایین‌تر حتما از کارکنان بومی و افراد ساکن منطقه استفاده نمایند.
این درحالی است که چندی پیش پس از ابلاغ این دستورالعمل و پس از وقوع حادثه خروج هواپیما از باند فرودگاه ماهشهر در تماس خبرنگار "نفتی‌ها" با مدیرعامل شرکت عملیات غیرصنعتی ماهشهر مشخص شد این مدیر غیر بومی در تهران بوده و با یکی از پروازهای بعدی عازم منطقه بود تا دلایل وقوع حادثه را بررسی کند. اگرچه تعداد این مدیران که بعضا تا رده کارشناسی نیز رسوخ کرده اند کم نیست اما قطعا نگرانی از بهره گیری از مدیران پروازی در زمان وقوع حوادث نگران کننده در این مجتمع های پتروشیمی صدچندان می‌شود.
دراین بین شنیده می‌شود مدیران پروازی پتروشیمی طی ماه های گذشته به شدت افزایش یافته است. براین اساس شاید اکنون و در فاصله سه سال پس از گزارش‌های ارائه شده از برخی از هلدینگ‌ها به نهادهای بازرسی یک پیگیری ساده از سوی مراکز مسئول بیانگر میزان تعهد و پایبندی شرکت‌ها به چنین دستورالعملی باشد. زیرا برخی گزارش های دریافتی حکایت از آن دارد  که ظاهرا دامنه نیروهای پروازی در برخی شرکت های زیرمجموعه هلدینگ‌ها به سطح روسای میانی و حتی سرپرستان قراردادی تازه به کار گرفته شده دارد. این بررسی می‌تواند یک عامل مهم و بازدارنده برای جلوگیری از عدم حضور مدیران به ویژه در ایام تابستان پیشروی باشد که به دلیل گرمای شدید هوا احتمال وقوع حوادث و آتش سوزی بیشتر افزایش می‌یابد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت نفتی هاُ، تاریخ انتشار: ۵ اسفند ۹۹، کد خبر: ۴۰۲۱۵، www.naftiha.ir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۷
0
0
من حس میکنم اصلا اوضاع در زمینه پتروشیمی نتونسته خوب پیش بره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین