پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۰۰۸۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵
یک شبکه صهیونیستی گزارش داد که تغییرات صورت گرفته در نیروگاه هسته‌ای «دیمونا» در جنوب فلسطین اشغالی به توسعه توانمندی موشکی ایران و جنبش‌حزب‌الله لبنان ارتباط دارد.
شعار سال: پس از آنکه خبرگزاری «آسوشیتدپرس» روز گذشته، تصاویری ماهواره‌ای از تغییرات زیرساختی در نیروگاه هسته‌ای رژیم صهیونیستی به نام «دیمونا» در صحرای «النقب» منتشر کرد و خبرنگار نظامی کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی علت این تغییرات را در امان ماندن از موشک‌های نقطه‌زن دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه «المیادین»، خبرنگار شبکه ۱۲ در خصوص نیروگاه هسته‌ای دیمونا گفت که از این سایت به شدت حفاظت می‌شود و «محرمانه‌ترین سایت اسرائیل است که به گزارش [منابع]خارجی، در این رآکتور بمب‌های هسته‌ای تولید می‌شود».

رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیا است که با حمایت کشور‌های غربی از پیوستن به معاهده‌های بین‌المللی برای تحت نظر قرار گرفتن برنامه تسلیحات هسته‌ای خود، خودداری کرده است.

وی ادامه داد: «اخیرا، ایران و حزب‌الله توانمندی حملات دوربُرد، موشک‌های نقطه‌زن و موشک‌های کروز را به نمایش گذاشتند که قادر بودند مواضع راهبردی اسرائیل و بویژه رآکتور‌ها را هدف قرار دادند».

با آنکه کارشناسان دلایلی مختلفی را برای این اقدام صهیونیست‌ها مطرح کرده‌اند و هنوز علت قطعی آن اعلام نشده است؛ اما خبرنگار نظامی کانال ۱۲ در این خصوص گفت: «به نظر، موضوع به پروژه استحکام‌بخشی مربوط است که طبق آن، تأسیسات موجود در روی زمین به زیرزمین منتقل می‌شود و توانایی آسیب‌رسانی به آن در صورت برخورد موشک با رآکتور کاهش پیدا می‌کند».

او همچنین اظهار داشت: «بهبود قدرت پدافند و هوایی و ساخت فشرده استحکامات در اینجا، برای حفظ امنیت این سایت حساس است».

اخیرا، «پنل بین‌المللی مواد شکافت‌پذیر» تصاویر ماهواره‌ای را منتشر کرد که نشان می‌داد، رژیم صهیونیستی مرکز تحقیقات هسته‌ای «نِگو» (نیروگاه هسته‌ای دیمونا) را توسعه داده است که خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز با انتشار تصاویری این اقدام را تأیید کرد.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان، تابستان گذشته به مناسبت سالگرد پیروزی حزب الله در جنگ با رژیم صهیونیستی تهدید کرده بود: «اسرائیل پس از تعطیلی کارخانه آمونیاک حیفا باید به فکر رآکتور‌های هسته‌ای دیمونا هم باشد، چون فاجعه اتمی دیمونا خطرناک‌تر از آمونیاک حیفا خواهد بود».

وی همچنین در گفت‌وگویی اختصاصی با صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران تصریح کرده بود: «حزب الله لبنان آمادگی هدف قرار دادن رآکتور اتمی دیمونا را دارد».

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار ۸ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۳۹۹۱۲۰۸۰۰۰۴۲۵، www.farsnews.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
0
0
توان موشكي ايران و حزب الله انقد زياد هست كه هم امريكا و هم متحوانش در منطقه حساب كار خودشون رو كرده باشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین