پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۰۰۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۷
مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: شک نکنید پیج‌ها و کانال‌ها به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به اعضای هیأت مدیره وابسته هستند و با اشاره آن‌ها مطلب می‌زنند.
شعار سال: کاظم اولیایی در خصوص جریانات فضای مجازی که در ورزش و فوتبال دست به تخریب و حاشیه‌سازی می‌زنند، اظهار داشت: خود کرده را تدبیر نیست و کسی که باد می‌کارد طوفان درو می‌کند. نزدیک به یک سال پیش کمیته اخلاق اطلاعیه‌ای تعجب برانگیز را در خصوص منحل شدن کانون‌های هواداری صادر کرد. در حالیکه صدور مجوز برای تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد برعهده دستگاه‌های دیگر است. در استان به عهده استانداری و در سطح کشور به عهده وزارت کشور است. هر کدام که مجوز بگیرند افراد هیأت مدیره‌شان تأیید صلاحیت می‌شوند و نسبت به اعمال و رفتارشان مورد سؤال قرار می‌گیرند.

اولیایی تصریح کرد: هواداری فوتبال یک جمعیت ناپایدار است. اگر این فضا رها شود که آقایان به اشتباه آن را رها کرده‌اند، هر اتفاقی ممکن است بیفتد و هر کسی بخواهد از این فضا به نفع خودش استفاده می‌کند. هر سواستفاده‌ای از آن ممکن است بشود. پس ما هستیم که نسبت به استانداردسازی فوتبال بی‌توجهیم و جوان‌های احساسی را به امان خدا رها کرده‌ایم.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال با اشاره به سودجویی برخی افراد در این فضا‌ها عنوان کرد: افرادی هستند که فضا را چه صادقانه و چه موذیانه آلوده می‌کنند. پس مقصر اصلی کسانی هستند که فهم اداره فوتبال‌شان ضعیف است یا خودشان را عالم دهر می‌دانند در حالیکه غافل از اصول اولیه اداره صحیح فوتبال هستند. دنیا تماشاگر دارد و از فضای مجازی به بهترین نحو استفاده می‌کند. درصد سواستفاده از فضای مجازی در دنیای توسعه یافته در نهایت ۸ تا ۱۰ درصد است و قابل کنترل است، اما ما در کشورمان این درصد را به دلیل سومدیریت افزایش داده‌ایم.

وی تصریح کرد: باید این فضا را سازماندهی کنیم و اصلاً هم طول نمی‌کشد. الان ما تشکل مردم‌نهاد کانون هواداران باشگاه استقلال را داریم که قانونا و در وزارت کشور و استانداری تهران ثبت شده‌اند. هیأت مدیره‌شان مشخص است. ۲ سال هم هست با باشگاه مکاتبه می‌کند. آقایان اعضای هیأت مدیره هم کاملاً در جریان هستند. ۲ هفته پیش هم صدور کارت هواداری در هیأت مدیره مطرح شد، اما آقایان گفتند خودمان بلدیم این کار را انجام بدهیم!

اولیایی در مورد اینکه این کاربلدی منتهی به برگزاری تجمعات می‌شود، گفت: همین‌طور است. متأسفانه این‌ها امنیت کشور را به خطر می‌اندازند. ما یک عده آقایان اقتصادی را به باشگاه آورده‌ایم و کار‌های فنی را برعهده آن‌ها گذاشتیم. گفتیم کار نقل و انتقالات را شما انجام بدهید، درصد از باشگاه را به شما می‌دهیم! به این ترتیب یک خلا بین مدیریت ستادی باشگاه و مدیریت فنی ایجاد کردیم.

وی افزود: نزدیک ۴-۵ ماه پیش شرکت پیشکسوتان استقلال ایرانیان جلسه گذاشت و بعد به مجمع نامه نوشت. در آن زمان هنوز فکری انتخاب نشده بود، اما بحثش مطرح بود. گفتیم از پیشکسوتان با انتخاب خودشان یک کمیته فنی انتخاب کنید که برنامه سرمربی‌ها را بررسی کند و به شما پیشنهاد بدهد. نظارت بر کار فنی هم بر عهده کمیته فنی باشد. همان اتفاقی که در کل دنیا می‌افتد. همه در ابتدا گفتند طرح خوبی است و به‌به و چه‌چه کردند. رئیس مجمع به علی‌نژاد داد و او هم به رئیس هیأت مدیره گفت، اما بعد رفتند فکری را آوردند. الان هم او گوشت قربانی شده است.

اولیایی گفت: ما استاندارد‌ها را رعایت نمی‌کنیم. کانون هواداران لیست دارد و خیلی سریع می‌تواند آن را ارائه بدهد. هر هواداری هم باید کارت بگیرد. او می‌تواند انتقادش را داشته باشد و باید با فضای مجازی آشنا شود. این فضای مجازی می‌تواند در آینده قاتل باشگاه باشد، اما در هیچ کجای دنیا اینطور نیست. البته اگر الان برای بعضی‌ها قاتل جان شده برای عده‌ای دیگر دکان نان است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا افرادی داخل باشگاه هستند که از جریانات مجازی نفع می‌برند، عنوان کرد: اصلاً شک نکنید چند دستگی‌های درون هیأت مدیره است که به بیرون منتقل می‌شود. این‌ها از تشکیل یک جلسه هیأت مدیره عاجزند. سند این مطلب؛ صورتجلسه انتخاب مدیرعامل است. هر کدام یک نفر را می‌خواستند مدیرعامل کنند. وزارت ورزش اجبار کرد مددی باشد، دور هم جمع شدند گفتند مددی را قبول ندارند، اما وزارت اصرار کرد. در نهایت صورتجلسه کردند و گفتند نقل و انتقالات را یک نفر، بحث مالی را یک نفر و ... انجام بدهد! یک آدم را خلع سلاح کردند و گفتند تو هیچکاره هستی که خلاف اساسنامه بود. در واقع تمام وظایف مدیرعامل را از او گرفتند.

اولیایی اضافه کرد: هر کدام رفتند با یک موقعیت اجتماعی در فضای مجازی تبلیغ خودشان را کردند. شک نکنید این پیج‌ها و کانال‌ها به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به آقایان هیأت مدیره وابسته هستند. درصد زیادی از هزینه‌هایشان را آقایان می‌دهند و هر کدام برای خودش بازار گرمی می‌کنند. بسیاری از این پیج‌ها و کانال‌ها دست ساخته خود آقایان اعضای هیأت مدیره هستند و با اشاره آن‌ها مطلب می‌زنند. آقایان برای حضور خودشان هیچ توافق و تفاهمی با هم ندارند. در انتخاب هیأت مدیره مگر می‌شود اساسنامه باشگاه را نادیده گرفت؟ من به مجمع هم این را گفتم.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال گفت: ما باید به قانون متوسل شویم مقررات کار ما را درست می‌کند نه اینکه هر کسی می‌خواهد نسبت به پول اضافه یا شعار اضافه یا موقعیت اضافه‌ای که دارد با ارتباطات شخصی خودش با مقامات بخواهد اعمال نفوذ کند.

وی در خصوص برگزاری تجمعات هواداری در خیابان‌ها اظهار داشت: این تجمعات غیر از اینکه ساخته دست بعضی‌ها باشد و از دست آن‌ها خارج می‌شود، نیست. تجمعات به غیر از لطمه زدن به باشگاه و ضرر برای هواداران هیچ حاصلی ندارد و مفید نیست. ولی افرادی تحت تأثیر این اتفاقات جابه‌جا می‌شوند، به دلیل اتفاقاتی که می‌افتد به خواسته‌هایشان می‌رسند. یا قرارداد با اسپانسر است یا فشار به اسپانسر یا کسر بدهی‌ها یا بحث نقل و انتقال سهام و... مگر می‌شود این همه جوان علاقه‌مند را عاصی کنیم؟

اولیایی افزود: در هر جامعه‌ای سواستفاده وجود دارد و عده‌ای بهره‌برداری منفی سیاسی می‌کنند. عده‌ای را بی‌دلیل بزرگ می‌کنند و به عده‌ای هم بی‌دلیل حمله می‌شود، ولی زمینه اصلی که اجازه این سواستفاده را می‌دهد عدم توانایی در خود هیأت مدیره است.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در خصوص اینکه در فضای مجازی افراد مختلف و اعضای تیم‌ها تخریب می‌شوند مانند اتفاقی که الان برای فکری افتاده، گفت: این اتفاق ۲ دلیل دارد؛ یکی اینکه عوامل بیرونی پول خرج می‌کنند تا فکری برود و آن‌ها به جایش بیایند یعنی خرابکاری می‌کنند که این مساله ثابت شده است.

وی افزود: دوم اینکه از مهره‌های سالم سواستفاده می‌شود. محمود فکری یک چهره سالم، استقلالی و بسیار وفادار است که به تخریبش می‌پردازند. در این میان شاید هم درصد کمی از تیم رقیب به تخریب او مشغول باشند. موفق‌ترین مربی لیگ برتر ایران امیر قلعه‌نویی است. همین‌ها ببینید بعضی اوقات با او چه کار می‌کنند. در حالی که نه می‌شود به کارنامه‌اش شک کرد و نه به زحماتی که برای استقلال کشید. وقتی با قلعه‌نویی چنین رفتاری می‌شود با فکری هم این کار را می‌کنند. این چرخه فاسد غیر از بدنام کردن پیشکسوتان و خالی کردن باشگاه از پیشکسوتان سالم هیچ حاصلی برای استقلال ندارد.

اولیایی در مورد اینکه این جریانات در مورد تیم‌های شهرستانی هم دیده می‌شود، افزود: متأسفانه تهران از یک نظر در فوتبال الگوی شهرستان‌ها است و استقلال و پرسپولیس هم الگوی تیم‌های شهرستانی؛ وقتی الگو‌های ما غلط باشند آن‌ها هم این راه را می‌روند، چون فرهنگ‌سازی غلط است و ناهنجاری‌ها منتقل می‌شوند، اما کنترل آن ظرف یک هفته تا ۱۵ روز زمان می‌برد.

وی در پاسخ به این سؤال که چگونه می‌توان این جریانات مخرب و فاسد را از فوتبال دور کرد، گفت: باید آدم‌های سالم را بشناسیم و مسیر سالم را به جوانان نشان بدهیم. باید در یک اتاق شیشه‌ای ساختار را انتخاب کنیم. کانون هواداران ساختارش موجود است و دولت آن را به رسمیت می‌شناسد. می‌توانیم یک هیأت اجرایی ۲۰-۳۰ نفره را انتخاب کنیم و تمام کانال‌ها را به آن وصل کنیم. آن‌ها هم سیاست و منافع باشگاه را در نظر بگیرند. انتقاد و تشویق داشته باشند، اما در یک فضای روشن و مشخص در مبحث فوتبال نه اینکه آلت دست هر کسی بشوند. الان که ماجرا به اینجا رسیده در آینده خطرناک‌تر می‌شود.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال افزود: چون وقتی یک جمعیت ناپایدار را بدون هدایت در جامعه رها کنیم عده‌ای آن را کنترل می‌کنند. قبلاً این کنترل برعهده نهاد‌های مردمی بود سپس به عهده حقوق‌بگیران باشگاه قرار گرفت که این خطر بود. الان افرادی که به عنوان مشوقین حضور دارند، چون حقوق‌بگیر باشگاه هستند حرف‌شان برد ندارد، چون منافع دارند. پس باید هواداران واقعی که شناخته شده هستند، منافعی ندارند و فقط عشق‌شان باشگاه و استقلال است را انتخاب کنیم.

اولیایی در مورد اینکه هواداران واقعی هم اسیر جوسازی‌های فضای مجازی می‌شوند، گفت: اصلاً امکان ندارد. هوادار واقعی منافع باشگاهش را بسیار خوب تشخیص می‌دهد. چرا باید اسیر جو شود؟ آن‌هایی که می‌بینید راه درست و غلط را نمی‌دانند. باید یک راه درست را نشان بدهیم تا همه در مسیر درست قرار بگیرند. این را کسی می‌گوید که ۳۰ سال در باشگاه استقلال مطالعه دارد. ما اگر مسیر درست را نشان بدهیم آن ۱۵ -۲۰ درصدی که می‌خواهند سواستفاده کنند خودشان رسوا می‌شوند و تنها می‌مانند. من با بعضی از این پیج‌ها آشنایی دارم. الان نیرو‌های خاکستری خیلی زیادی هستند که اگر به آن‌ها توضیح بدهیم به عنوان مثال پسر ۱۸ ساله‌ای در کرمانشاه، یا مشهد یا سیستان یا آنتالیای ترکیه و یا فرانسه نشسته و پیج را اداره می‌کند، از خیلی مسائل جلوگیری می‌شود.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال با اشاره به اداره برخی پیج‌ها از خارج کشور عنوان کرد: از یک پیج شکایت کردند که از خارج کشور هدایت می‌شد. شماره تلفن یک داور را گذاشته بودند که به او حمله شود! داور هم شکایت کرده بود، دادگاه فردی را احضار کرد و مشخص شد به جای دیگری وصل است یعنی از خارج کشور هدایت می‌شد. ولی من خارج از کشور را مقصر نمی‌دانم، ما وقتی کارمان را درست انجام ندهیم آن‌ها سواستفاده می‌کنند این وظیفه باشگاه استقلال یا پرسپولیس و یا مجمع است.

اولیایی تصریح کرد: مجوز تشکل‌های ورزشی را طبق قانون خود وزارت ورزش باید بدهد، اما اصلاً به این مسئله توجه نمی‌کند. در حالیکه تصویب شده و به شورای نگهبان رفته است. خود وزارت ورزش باید مسئولیت تشکل هواداری را برعهده بگیرد و مجوز بدهد. هواداران شناخته شده با شناسنامه بیایند که اگر هم تخلفی صورت گرفت مشخص باشد. مردم هم وقتی می‌بینند تشکل هواداری دفتر و دستک دارد به این طرف می‌آیند و آن‌هایی که بد هستند کنار می‌روند یا به حداقل می‌رسند. ولی ما روزگار بدتر از این را پیش‌رو داریم و نمی‌دانم چرا مسئولان امنیتی و سیاسی روی این مطلب دقت نمی‌کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار ۶ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۳۹۹۱۲۰۶۰۰۰۹۸۴، www.farsnews.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
0
0
يعني اين عزيزان مدير دست بردار نيستن از اين طرح هاي حساب نشده فضاي مجازي؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین