پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۰۳۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۹
برگزاری نمایشگاه عکسی با نام «پرنسس‌های کوره» فعلا لغو شد. نمایشگاهی که قرار بود در آن عکس دختربچه‌های کارگر با لباس پرنسس بر دیوار‌ها قرار بگیرد و خود دختربچه‌ها با آن لباس‌ها در افتتاحیه نمایشگاه حاضر شوند. مخالفین این مسئله دلایلی را ذکر می‌کنند که در مطلب زیر می‌خوانید.

شعار سال:برگزاری نمایشگاه عکسی با نام «پرنسس‌های کوره» فعلا لغو شد‌. نمایشگاهی که قرار بود در آن عکس دختربچه‌های کارگر با لباس پرنسس بر دیوارها قرار بگیرد و خود دختربچه‌ها با آن لباس‌ها در افتتاحیه نمایشگاه حاضر شوند. ما به عنوان مجموعه‌ای مخالف کار کودک با این نمایشگاه و هر کار مشابهی به شدت مخالفیم.

چون:

دادن یک دست لباس قشنگ، یا یک روز غذای شاهانه در رستوران و...نه تنها دردی از این کودکان دوا نمی‌کند که اثرات نامطلوبی روی روحیه‌ی آنها می‌گذارد. اگر کسی واقعا قصد کمک به تغییر وضعیت این کودکان را داشته باشد می‌تواند این کار را با کمک به رفع فقر و اشتغال بزرگسالان خانواده‌های این کودکان انجام دهد نه کارهای نمایشی این چنینی.

بازنمایی آرزوهای کودکان دختر کارگر در قالب پرنسس مثل کشیدن پرده‌ای بر روی شرایط غیرقابل قبول زندگی این کودکان است. در واقع تبدیل این کودکان به ابزارهایی برای جلب توجه و ترحم است بدون اینکه به دلایل، ریشه‌ها و اثرات کار کودکان توجه شود. ابزاری برای ایجاد رضایت و لذت در کسانی که به دیدن و خرید عکس‌ها بیایند، دستی بر سر بچه‌ها بکشند و چهار روز دیگر همه این ماجراها را به دست فراموشی بسپارند. در حالی که دختربچه‌های درگیر در این ماجرا آن را فراموش نخواهند کرد.

هرگونه مداخله در زندگی کودکان باید همه‌جانبه‌نگرانه، تخصصی و با در نظر گرفتن مصالح عالیه آنان باشد. انتشار عکس این دختربچه‌ها و از بین بردن عزت نفس خود و خانواده‌هایشان بی‌شک عملکرد معکوس دارد.

بازنمایی کلیشه‌های جنسیتی و طبقاتی به عنوان ابزاری برای جلب ترحم به کار می‌روند تا ما از خودمان نپرسیم چرا دختربچه‌ای باید کار کند و این دختر واقعا چه می‌خواهد؟

کار کودک نتیجه نابرابری‌های عظیم ساختاری است و این چیزی است که باید از بین برود، نه تصویر کار کردن کودکان.

پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال ،برگرفته از کانال جامعه شناسی زن روز

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۰
0
0
اتفاقا تصميم درستي در زمينه برچيده شدن اين كارگاه گرفتن! واقعا كار درستي نبود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین