پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۱۰۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۶
معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور گفت: شایعاتی از سراوان در فضای مجازی و رسانه‌های خارجی مطرح شد و گفتند تعداد کشته شده‌ها ۷ نفر و تعدادی گفتند ۱۰ نفر و بیشتر بوده، اما این‌ها کاملا کذب است.
شعار سال: حسین ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزارت کشور در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا درباره ماجرای سراوان بیان کرد: در مورد سراوان باید بگویم آنجه اتفاق افتاده در روز چهارم ماه جاری تعدادی از سوخت‌بران در مرز تجمع کردند که این ازدحام باعث فوت یک نفر و زخمی شدن چهار نفر دیگر شده است.

وی ادامه داد: شایعاتی از سراوان در فضای مجازی و رسانه‌های خارجی مطرح شد و گفتند تعداد کشته شده‌ها ۷ نفر و تعدادی گفتند ۱۰ نفر و بیشتر بوده، اما این‌ها کاملا کذب است.

ذوالفقاری افزود: آنچه در سراوان اتفاق افتاد طبق گزارش نیرو‌های مستقر مرز، تعداد زیادی ماشین سوخت‌بر که خارج از طرح رزاق اقدام به انتقال سوخت کرده بودند، در آن سوی مرز تجمع کردند و بعد که در آنجا تنش به وجود می‌آید، یک نفر جانش را از دست می‌دهد و طبق اعلام نیرو‌های مستقر هنوز معلوم نیست تیراندازی از خاک ایران یا پاکستان بوده است.

وی بیان کرد: در واقع هم به لحاظ سلاح و هم نقطه‌ای که این اتفاق افتاده باید بررسی شود، بعد از آن تعدادی جلوی قرارگاه سپاه جمع شدند و نسبت به توجیه افراد اقدام شد و بعد جلوی فرمانداری جمع شدند که به سالن فرمانداری دعوت شدند، اما تعداد محدودی شروع به تنش و تخریب در سالن فرمانداری کردند.

ذوالفقاری گفت: در فرمانداری زخمی داشتیم، اما کسی کشته نشد.

وی ادامه داد: بعد از آن در فضای مجازی و رسانه‌های بیرون خیلی به این موضوع دامن زده شد و در مورد حادثه‌ای که در مرز اتفاق افتاد با فضا سازی‌هایی که اتفاق افتاد به دنبال تحریک مردم بلوچ عزیز کشور ما بودند، در منطقه کورین زاهدان تعرضاتی به یکی از پاسگاه‌های آنجا اتفاق افتاد که یکی از نیرو‌های ما شهید شد و بعد از آن وضعیت تحت کنترل قرار گرفته و جلساتی را با سران عشایر و علمای آنجا داشتیم و هماهنگی‌هایی صورت گرفت تا از فضا سازی‌ها جلوگیری شود.

وی ادامه داد: در درجه اول خواستیم ناامنی برای خود مردم به وجود نیاید که با هوشیاری مردم بلوچستان الان در شرایط آرامی است. علاوه بر این در گذشته هم با بعضی تحرک‌های گروه‌های تروریستی در آن طرف مرز مواجه بودیم و روز گذشته هم با یک حادثه مرزی در همان منطقه مواجه بودیم و تعرض به یکی از خودرو‌های سپاه پاسداران صورت گرفت و یک الی دو نفر زخمی و یکی از نیرو‌های دیگر سرنوشتش از لحاظ جسمی معلوم نیست، در واقع بعید است که ربوده شده باشد، ولی نتیجه قطعی اعلام نشده است.

ذوالفقاری افزود: الان وضعیت سراوان آرام است و هئیت شورای امنیت کشور آنجا مستقر است و از کمیسیون امنیت ملی مجلس دو روز است که در منطقه هستند.

ذوالفقاری در پاسخ به سوالی مبنی بر کلیپ‌های منتشر شده از شلیک به زنان و کودکان در سراوان، گفت: در مورد همین مسایل هئیتی به این استان اعزام شده است تا موضوع بررسی شود، اما حتی در حالی که فرمانداری را تخریب کردند، ولی نیرو‌های ما مراعات کردند، و خیلی از این کلیپ‌ها برای ما هم می‌رسد که گاهی بررسی می‌کنیم و متوجه می‌شویم که به ماجرای دیگر مربوط است.

وی در مورد ماجرای بمب پیدا شده در منطقه‌ی تهرانپارس گفت: چنین موضوعی به هیچ وجه درست نبوده و هیچ بسته‌ای تحت عنوان بمب در تهرانپاس کشف نشده است.

ذوالفقاری همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تشکر از مردم برای همکاری در کنترل شیوع بیماری کرونا گفت: مردم فقط درصورت سفر ضروری با اخذ مجوز از فرمانداری اجازه ورود به شهر‌های ممنوع و قرمز را خواهند داشت. البته صدور مجوز توسط فرمانداری هم به راحتی نیست، اما باز هم تاکید ما براین است که از سفر غیرضروری خودداری کنند و درمورد مترو و اتوبوس پروتکل‌هایی نوشته شد، اما به دلیل ازدیاد مسافر در مترو و اتوبوس رعایت نشده است.

وی افزود: بنابراین قرار شد افرادی که وارد مترو می‌شوند از طریق کد ملی مورد بررسی قرارگیرند تا اگر دارای تست مثبت هستند از ورودشان به مترو جلوگیری شود. در واقع دریافت بلیت با کدملی صورت می‌گیرد و در حال حاضر این طرح درحال نهایی سازی است به هرحال از یک طرف با تقاضای سفر درون شهری مواجه هستیم و از طرفی کمبود فضا برای رعایت پروتکل‌ها را داریم.

ذوالفقاری بیان کرد: پیشنهادی برای افزایش وسایل حمل و نقل عمومی و افزایش رام‌های مترو به ستاد ملی دادیم که هر دو مورد تصویب قرار گرفته است. سفر‌های برون شهری نیز که برعهده وزارت راه و شهرسازی است، تقریبا وضعیت خوبی دارد، همچنین در هواپیما، قطار و اتوبوس برون شهری وضعیت رعایت پروتکل‌ها بهتر است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار:۱۳ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر:۱۰۴۶۷۴۴، www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
0
0
سراوان هم هنوز که هنوزه ملتهب هست و مردم به شدت ناراضی هستن از وضعیت زندگی شون
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین