پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۱۰۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم اجرای طرح الگوی کشت، گفت: این طرح در زمان دولت نهم از طرف وزارت کشاورزی به هیات دولت ارسال شد، اما هنوز به مجلس نیامده است درحالی که یکی از مسایل مهمی است که باید پیگیری شود.
شعار سال: ذبیج‌الله اعظمی ساردویی در خصوص ضرورت جلوگیری از تغییر کاربری اراضی اظهار کرد: بالای ۹۰ درصد حوزه کشاورزی، متعلق به بخش خصوصی است و بسیاری از کشاورزان اراضی کوچکی دارند که بین وراث تقسیم شده و باعث می‌شود بسیاری از اراضی مرغوب کشور تغییر کاربری دهد؛ بنابراین سعی می‌کنیم راهکاری برای جلوگیری از این امر پیدا کنیم. طرح هادی روستایی، طرح بسیار خوبی است، اما یا مردم رعایت نمی‌کنند و یا دهداری‌ها به درستی آن را اجرا نمی‌کنند در حالی که در کشور‌های توسعه یافته همانند بلژیک و هلند با تبدیل کردن آن به قانون مانع از تغییر کاربری اراضی شده اند و ما هم به دنبال اجرای درست طرح هادی و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی هستیم.

طرح آمایش سرزمین و الگوی کشت راهکار خروج از معضلات کشاورزی

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با انتقاد از عدم اجرای طرح الگوی کشت و آمایش سرزمین، گفت: این طرح در زمان دولت نهم از طرف وزارت کشاورزی به هیات دولت ارسال شد، اما هنوز به مجلس نیامده است درحالی که یکی از مسایل مهمی است که برای ساماندهی بازار محصولات کشاورزی باید پیگیری شود. طی چند روز گذشته در بخش کشاورزی مصوبات بسیار خوبی را برای بودجه سال ۱۴۰۰ داشتیم که یکی از آن‌ها بخشودگی سود، کارمزد و جریمه تسهیلات دریافتی از ابتدای سال ۹۴ کشاورزان، دامداران، مرغداران، عشایر، کارگاه‌ها و واحد‌های صنایع تبدیلی-تکمیلی بخش کشاورزی خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه و آسیب دیده از خشکسالی و اختصاص یارانه سوخت برای هواپیما‌های باری حامل محصولات کشاورزی بود علاوه بر آن برنامه مهمی که برای سال بعد در این خصوص باید مورد توجه قرار بگیرد این است که این هواپیما‌ها موقع برگشت دارو و نهاده‌های دامی و … وارد کنند تا هزینه صادرات کالا‌ها کاهش یابد.

مسوولین دیر به فکر تامین میوه شب عید افتادند
میوه شب عید ارزان به دست مردم نخواهد رسید

اعظمی در خصوص برنامه‌های کمیسیون کشاورزی برای تامین میوه شب عید، گفت: در مورد طرح تامین میوه شب عید که عمده ان پرتغال و سیب است سال قبل برنامه خوبی انجام شد، اما امسال یکی از ایرادات این بود که در اسفند ماه یاد این مساله افتادند که دیر شده بود. سرمای بی موقع که در جنوب کشور رخ داد بسیاری از مرکبات را از بین برد لذا در حال حاضر قیمت مرکبات نسبت به سال قبل ۲ تا ۳ برابر شده است لذا نباید انتظار داشته باشیم امسال میوه ارزان به دست مصرف کننده برسد؛ علاوه بر آن سیب در بیشتر مناطق کشور از جمله ارومیه تولید می‌شود، اما متاسفانه وزارت صمت و جهاد کشاورزی برای این موضوع برنامه نداشتند صادرات سیب به جای واردات موز طرح خوبی بود، اما انتقاد من این است که اگر در مهر و ابان که فصل برداشت سیب است میوه شب عید را خریده و در سردخانه‌ها انبار می‌کردند، بازار فروش این محصولات را تلطیف و تنظیم شده و با قیمت پایین تری برای شب عید به دست مردم میوه می‌رسید.

مرغداران برای تامین خوراک دام مشکلات بسیاری دارند
دولت یارانه مصرف کننده را از جیب خودش بپردازد نه از جیب تولیدکننده

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد خاطرنشان کرد: ظلم بزرگی است که از جیب کشاورز یارانه را برداشته و به مصرف کننده بدهیم. تولید کننده باید محصول را با قیمت مطلوب و قابل قبولی بفروشد و اینکه بخواهیم محصول را ارزان بخریم و ارزان به مصرف کننده بدهیم امر درستی است، اما دولت موظف است یارانه مصرف کننده را از جیب خودش بپردازد نه از جیب کشاورز. وقتی قیمت کالا‌های اساسی مثل مرغ و تخم مرغ گران شد همه برای حمایت از مصرف کننده بسیج شدند، اما هیچ کس از مرغدار نپرسید که با چه مشکلاتی خوراک دام تهیه می‌کنند چراکه۶۰ درصد هزینه‌ها پرورش دام و طیور صرف خوراک آن‌ها می‌شود؛ اما وقتی محصول کشاورز روی دستش می‌ماند و مجبور است برداشت نکند و یا با قیمت پایین‌ترین آن را به فروش برساند، کسی برای کمک به کشاورز اعتراض نمی‌کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شفقنا، تاریخ انتشار ۱۳ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۱۰۷۰۲۵، fa.shafaqna.com.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
0
0
بالاخره یکی اومد تا وعده های دروغین به مردم نده واقعا دم رسانه تون گرم که این همه پیرو راه حقیقته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین