پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۱۵۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
رقابت‌های لیگ برتر کاراته، بالاخره و پس از بحث‌های فراوان، چهارشنبه‌ی هفته‌ی گذشته (سیزدهم اسفندماه) در سالن شهید افراسیابی تهران آغاز شد و جمعه‌ی همان هفته نیز (با برگزاریِ تنها یک مرحله) پایان یافت.
شعار سال: مطابقِ تصاویر و گزارش‌های دریافتی، این پیکار‌های یک مرحله‌ای، با درایت، تدبیر و مدیریتِ ابوالقاسم پایدار رییسِ جوان و خوش‌آتیه‌ی سازمان لیگ؛ بسیار شکیل، آبرومندانه و چشم‌نواز، همراه با مراسم‌های ویژه برگزار گردید به گونه‌ای که شبیهِ آن، نه در گذشته‌های دور و نه حتی در زمانِ مسئولیتِ وحید مؤمنی، سابقه نداشت. با این تفاسیر، عملکردِ پایدار در برگزاریِ شکیل و چشم‌نوازِ رقابت‌های لیگ، بسیار موفق و تحسین‌برانگیز ارزیابی می شود، از اینرو امید می رود این روند در سال‌های آینده نیز در هر دو بخشِ آقایان و بانوان، تداوم یابد.

با این همه، همچنان چند نکته‌ی مبهم باقی می‌مانَد که نیازمندِ توضیح است. نخست اینکه چرا باید رقابت‌هایی را که تنها در یک مرحله (چهارشنبه تا جمعه) برگزار می شود، لیگ بنامیم؟! اساساً آیا می‌توان بر مسابقاتِ یک مرحله‌ای، نامِ لیگ نهاد؟! آیا رقابت‌های قهرمانیِ باشگاه‌های کشور (نظیر آنچه در زمان ناظریان برگزار می شد) عنوانِ مناسب‌تری نبود؟

دوم اینکه امیدواریم رفت و آمدِ قهرمانان و مربیان به این مسابقات، از شهر‌ها و استان‌های مختلف، آن هم در روز‌هایی که مسئولانِ وزارت بهداشت، توصیه‌ی مؤکد به لغو سفر‌های بینِ شهری دارند، به انتشارِ گسترده‌ی ویروس کرونا در نقاطِ مختلف کشور، کمک نکرده باشد.

سوم اینکه اگر از مسئولانِ برگزاری رقابت‌های لیگ بپرسیم "چرا مسابقاتِ لیگ، بر خلافِ فلسفه‌ی این رقابتها، تنها در یک مرحله برگزار شد؟ " احتمالا پاسخ خواهند داد "در شرایطِ کنونی و به خاطرِ انتشارِ گسترده‌ی ویروسِ کرونا، برگزاری رقابت‌های لیگ در چند مرحله، می‌توانست سلامتِ قهرمانان و مربیان را به خطر بیندازد. به همین دلیل تصمیم گرفتیم این مسابقات را تنها در یک مرحله برگزار کنیم" این در حالیست که اگر از آن‌ها بپرسیم "اساسا چرا باید در وضعیتِ کنونی، سلامتِ قهرمانان و مربیان را با برگزاریِ رقابت‌های لیگ به خطر می‌انداختیم؟ " احتمالا پاسخ خواهند داد "ما تمام پروتکل‌های بهداشتی را مو به مو رعایت کردیم و بنابراین اطمینان داریم هیچ خطری، مربیان و قهرمانان را تهدید نمی‌کند"

بدین‌ترتیب حتما این پرسش در ذهنِ هر ظریفی نقش می‌بندد که اگر سازمان لیگ قادر به رعایتِ تمامِ پروتکل‌های بهداشتی و حفظِ سلامتِ شرکت‌کنندگان است، چرا رقابت‌های لیگ را بصورتِ استاندارد و در چند مرحله برگزار نکرد و اگر نمی‌تواند سلامتِ شرکت‌کنندگان را تضمین کند، پس همین یک مرحله را، چرا برگزار کرد؟! پاسخ به این پرسش میسر نخواهد بود جز اینکه پیش از آن، جوابِ این سئوالِ تاریخی را بیابیم که "بالاخره شترمرغ، مرغ است یا شتر؟! باید تخم بگذارد یا بار ببرد؟! "

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع‌رسانی ستارگان کاراته، تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر: ۶۰۷۰، www.pspstk.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۳
0
0
از وقتی آقایون بخواند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین