پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۲۵۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹
به گغته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد، با هدف احیا، مرمت و زنده نگه‌داشتن ۲۰ میلیارد ریال در بافت‌تاریخی بلادشاپور دهدشت هزینه شده است.
شعار سال: مجید صفایی (مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد) گفت: با هدف احیا، مرمت و زنده نگه‌داشتن ۲۰ میلیارد ریال در بافت‌تاریخی بلادشاپور دهدشت هزینه شده است.

صفایی اظهار کرد: این اعتبار برای تملک تعدادی واحد ساختمانی در بافت تاریخی، مرمت مسجد مورک، مرمت کاروانسرای بافت هزینه شده است.

او افزود: هفت امامزاده و چهار مسجد در بافت تاریخی دهدشت وجود دارد که این بنا‌های تاریخی بعد از مرمت، بازسازی و احیا، برای اجرای برنامه‌های فرهنگی در اختیار هیئت‌های مذهبی و جوانان علاقه‌مند به اجرای برنامه‌های مذهبی و دینی قرار داده می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: محصور کردن بافت، مرمت و سامان‌دهی بنا‌های فرهنگی و مذهبی بلاد شاپور از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره‌کل است.

بافت قدیمی بلاد شاپور با ۳۸ هکتار وسعت یکی از بزرگ‌ترین بافت‌های تاریخی کشور به شمار می‌آمد.  

بر اساس شواهد تاریخی موقعیت جغرافیایی این شهر به عنوان یکی از مراکز سکونت صفویان و تجارت با بنادر جنوبی، نقش مهمی در اقتصاد و تجارت زمان خود داشته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار:۱۹ اسفند ۱۳۹۹، کد خبر:۱۰۴۹۵۱۴، www.ilna.news
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۲
0
0
در زمینه میراث فرهنگی و جراست از اون اصلا نتونستیم اونطور که باید موفق عمل کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین