پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۳۸۹۸
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۷
مرمت کنونی مسجد سالیان سال است که ادامه یافته هر چند در سال ۹۷ مصیب امیری مدیر میراث استان فارس از پیشرفت هشتاد درصدی مرمت خبر داده بود، اما دست کم از سال ۸۵ تا سال ۹۷ سیزده قرارداد مرمتی بسته و یک میلیارد تومان هزینه مرمت این مسجد شده بود.

شعار سال: مسجد جامع عتیق(مسجد جمعه و آدینه)،قدیمی‌ترین مسجد شیراز و از کهن‌ترین مساجد ایران در سال ۲۸۱ ه. ق ساخته شده طی سده‌ها،بارها مرمت شده است.

نوشته‌ها و اسناد موجود نشان می‌دهد که مسجد جامع عتیق شیراز، در دوره اتابکان،سلطان ابراهیم میرزا پسر شاهرخ گورکانی،عصر صفویه و در سال ۱۳۱۵،مرمت اساسی شده است.

اما مرمت کنونی مسجد سالیان سال است که ادامه یافته هر چند در سال ۹۷ مصیب امیری مدیر میراث استان فارس از پیشرفت هشتاد درصدی مرمت خبر داده بود اما دست کم از سال ۸۵ تا سال ۹۷ سیزده قرارداد مرمتی بسته و یک میلیارد تومان هزینه مرمت این مسجد شده بود.

این مسجد دیوار به دیوار حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و حد فاصل آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) و بارگاه حضرت سیدعلاالدین حسین(ع) در قرار دارد.

 

پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال ،برگرفته از کانال تلگرامی میراث باشی

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین