پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۴۲۳۷
تاریخ انتشار : ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۶
در آغازین روز‌های قرنی جدید از تقویم خورشیدی، یادی کنیم از شجاعت و رشادت مردانی که روزگاری برای دفاع از خاک و ناموس ایران زمین، در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند، کشته و اسیر شدند، ولی اجازه ندادند یک وجب از خاک این سرزمین دست اجنبی متجاوز بیفتد.

شعار سال:در آغازین روزهای قرنی جدید از تقویم خورشیدی، یادی کنیم از شجاعت و رشادت مردانی که روزگاری برای دفاع از خاک و ناموس ایران زمین، در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند، کشته و اسیر شدند ولی اجازه ندادند یک وجب از خاک این سرزمین دست اجنبی متجاوز بیفتد.

۳۹ سال پیش در حالی که ساعتی از بامداد دومین روز فروردین سال ۶۱ نگذشته بود،  عملیات فتح المبین آغاز شد.

فتح المبین از عملیات‌های مهم و غرورآفرین رزمندگان ایرانی در دوران دفاع مقدس است که با وجود کمبود ادوات و تجهیزات نظامی در مقابل متجاوزان، با پیروزی قاطع نیروهای ایرانی و عقب‌نشینی رژیم بعث از سرزمین‌های اشغال‌شده به پایان رسید.

در این عملیات ۴ مرحله‌ای که یکی از  نقاط عطف جنگ تحمیلی به شمار می‌آمد ۲ هزار ۵۰۰ کیلومتر مربع از خاک کشورمان آزاد و نیروهای بعثی از خاک خوزستان خارج شدند.

 عملیات فتح المبین به روایت منابع معتبر، پیروزی اراده و ایمان بر تجهیزات نظامی بود.

بنابر آمار رسمی، در این عملیات ۳۰ هزار تن از نیروهای ایرانی شهید، مجروح و اسیر شدند که برخی از آنها پس از مجروحیت، به اسارت ارتش متجاوز عراق در آمدند.

از جمله رزمندگانی که در عملیات فتح المبین پس از مجروحیت اسیر شد، احمد ابوالحسنی نوجوان پانزده ساله ای بود که اسارتش ۹ سال به طول انجامید.

نوجوانی از شهر نراق که در دوران اسارت، با وجود تمام شکنجه ها، آزار و اذیت بعثی ها، عرق به وطن در وجودشان چنان متبلور بود که حتی برای راه انداختن یک نمایش رسانه ای به نفع دشمن هم حاضر نشد، سوار بر اتوبوسی شود که عکس صدام حسین بر بالای آن نصب بود.

 آری روزگاری، بهترین فرزندان این سرزمین با استقامت و پایداری در اردوگاه‌های موصل، رمادی، عنبر،‌ تکریت و ... در مقابل سربازان، درجه‌ داران و افسران بعثی چنان ایستادند که حسرت شنیدن یک آه را بر دل دشمن گذاشتند و به گونه ای عمل کردند که انگار  بعثی ها در دست آنان اسیر بودند.

یاد و نام تمام قهرمانان مقاومت و ایثار به ویژه جانباز و آزاده سرافراز احمد ابوالحسنی رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران كه در چنین روزی به اسارت نیروهای عراق درآمد و امنیت امروز ایران مرهون جانفشانی و ایستادگی آنان در برابر سختی ها و شكنجه های طاقت فرسا است، گرامی باد.

معاونت فرهنگی، اجتماعی و ارتباطات


پایگاه تحلیلی- خبری شعار سال، برگرفته از کانال تلگرامی اتاق اصناف ایران

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین