پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۵۰۸۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۷
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای گفت: متاسفانه هنوز در کشور نتوانسته‌ایم علم را وارد چرخه تولید کنیم و برای تبدیل علم به محصول مشکل داریم.
شعار سال: ابراهیم صالحی عمران، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای درباره تولیدات علمی دانشگاه‌های کشور بیان کرد: با افزایش دوره‌های تحصیلات تکمیلی و مراکز دانشگاهی بدون شک در کشور به تولید علم سرعت بخشیدیم. چون در مقاطع ارشد و دکتری پژوهش‌ها معمولا منجر به چاپ مقاله خواهند شد و همانطور که آمار‌های پایگاه ISI نشان می‌دهد، در حوزه تولیدات علمی رتبه ۱۵ یا ۱۶ دنیا را داریم.

صالحی عمران با اشاره کاربرد تولیدات علمی در کشور ادامه داد: در کاربست علم و یافته‌های پژوهشی متاسفانه وضعیت و جایگاه خوبی نداریم.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: معتقدم که باید هر علمی یک پیامد و خروجی با آثار ملموس و عینی داشته باشد. در مراحل تولید علم تا تبدیل آن به محصولات صنعتی و تولید انبوه آن‌ها ما مشکلاتی داریم و متاسفانه هنوز نتوانسته‌ایم علم را وارد چرخه تولید کنیم.

وی با بیان اینکه چنین مشکلی باعث شده که تولید علم از کاربست آن پیشی بگیرد، عنوان کرد: در این قسمت به یک عزم و برنامه جدی نیاز داریم. یکی از راه‌حل‌های موثر و کمک کننده در این رابطه می‌تواند ایجاد مراکز رشد و فناوری، تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه باشد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار:۸ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر:۹۲۰۹۵۴، www.snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
0
0
علم در ايران به يك هم افزايي باطل رسيده كه تنها مزيتش تلنبار شدنه كه خودش عيب به حساب مياد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۲۳
0
0
توجه خاصی به علم و پژوهش در ایران نمیشود و به همین دلیل شاید محصولی از علم نداریم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین