پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۶۲۳۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴
اینکه فقط یقه این را بگیریم و آن را مقصر بدانیم و به زمین و زمان بد و بیراه بگوئیم را کسی مدیریت ورزشی ندانسته و نمی‌داند. واقعا عملکرد شما در دوره تصدی پست ریاست کمیته ملی المپیک چه بوده است آقای صالحی امیری؟ از مشکلات چهل ساله ما در بعد از انقلاب، انتصاب برخی از نیرو‌های وابسته به حوزه امنیت در مدیریت‌های کلان اجرایی با توجیه امین بودگی برای سیستم است. مسئله‌ای که بنظر می‌رسد، کم کم دارد تبدیل به پاشنه آشیل نظام اداری- سازمانی و قوه مجریه می‌شود. گام دوم انقلاب، مسلما بازنگری در این رویه را می‌طلبد.
شعار سال: رئیس کمیته ملی المپیک گفت: فشار غیرعقلانی دشمن در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی وارد حوزه ورزش شده است.
 
سیدرضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک درباره چگونگی بروز نگاه مدیریتی بلندمدت در حوزه ورزش اظهار داشت: مسائلی که امروز داریم، ناشی از فقدان برنامه ریزی در دیروز است. اگر امروز آموزش و پرورش ما مشکل دارد، دلیلش این است که ما دیروز برای این بخش برنامه ریزی بلندمدت نکردیم. نکته دوم این است که در دنیای امروز نگرش به آینده است.

وی ادامه داد: هر نظام اجتماعی از جمله ورزش که فاقد برنامه ریزی کوتاه، میان و بلند مدت باشد، هیچگاه به اهداف نمی‌رسد و درگیر روزمرگی می‌شود. روزمرگی هم آنقدر جذابیت دارد که مدیر اساساً به فکرآینده میان و بلند و حتی کوتاه مدت خود نباشد.
 
روش برنامه ریزی برای دستیابی به اهداف نکته بسیار مهمی است

صالحی امیری خاطرنشان کرد: روش برنامه ریزی برای دستیابی به اهداف نکته بسیار مهمی است. گاهی ما روی کاغذ نکاتی را یادداشت می‌کنیم که آرمانگرایانه است. برنامه ریزی باید مبتنی بر واقع گرایی باشد. امروز در ورزش مشکلات و مسائل چیست. دیپلماسی ورزش مسئله ماست. فشار غیرعقلانی دشمن در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی وارد حوزه ورزش شده است. محروم کردن ایران از میزبانی در فوتبال یکی از این فشارهاست.

رئیس کمیته ملی المپیک که با رادیو ورزش صحبت می‌کرد، افزود: ما نیازمند یک نظام برنامه ریزی هستیم. نخست باید دید مسئله‌های امروز و فردای ما کدامند. دوم، چه عواملی باعث بروز این مسئله شده اند. بعد از شناسایی علت، باید به ماهیت موضوع پرداخت و سپس به پیامد‌های بحث می‌پردازیم. نهایتاً به راهبرد حل یک مسئله می‌رسیم و این یک نظام برنامه ریزی است.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار کرد: فرمایش مقام معظم رهبری دقیق است و ما باید به آن توجه کنیم. نقطه ضعف ما در جامعه این است که اصولاً برنامه ریزی را در حد شعار تعریف کردیم و روزمرگی به عنوان یک اصل معرفی شده است.

صالحی امیری نهایتاً گفت: موضوع معیشتی که مردم امروز درگیر آن هستند، یک دلیل دارد و دلیلش این است که ما پیش بینی بروز شرایط مشابه در تحریم را نداشتیم و امکان برنامه ریزی را برای خود ایجاد نکردیم.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از دانا، تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: dana.ir، ۱۷۲۱۵۵۶
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
0
0
اي كاش كسي بود تا ميشد در زمينه اقتصادي و ورزشي كمي به ايران كمك ميكرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین