پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۶۷۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷
حناچی گفت: در ۱۴۰۰ در صورتی که ظرفیت‌ها به کار گرفته شود می‌توانیم ۱۰۵ واگن را تولید کنیم.
شعار سال: پیروز حناچی در مراسم بهره برداری از یک رام قطار ملی گفت: در ده کلانشهر کشور برای کمتر از ده سال آینده به حداقل ۵ هزار واگن مترو نیازمندیم.

او با بیان اینکه یکی از پروژه‌های مدرن و اساسی که هدف اصلی آلودگی کاهش آلودگی و ترافیک است توسعه حمل و نقل و به ویژه مترو است گفت: در تهران بزرگترین پروژه مترو در ۷ خط مترو با طول ۲۴۶ کیلومتر و ۱۴۱ ایستگاه تکمیل شده در دستور کار است.

شهردار تهران با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۰ باید تامین دو هزار دستگاه واگن براساس برنامه ششم توسعه محقق می‌گردید اضافه کرد: شرکت متروی تهران ساخت قطعات قطار ملی را با حمایت معاونت علمی فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی با تلاش مهندسان و صنعت گران داخلی اجرایی کرد.

حناچی با اشاره به اهداف این پروژه گفت: ارتقا بومی‌سازی به بیش از ۸۰ درصد، دانش طراحی و ساخت تجهیزات مورد نیاز صنعت حمل و نقل ریلی شهری و بین شهری و رفع انحصار و استفاده از حداکثر ظرفیت داخلی و توجه به موضوع تعمیرات، نگهداری و تهیه اسناد فنی براساس استاندارد‌ها از اهداف این پروژه بوده است.

او ادامه کرد: با تحقق طراحی تولید یک رام قطار ۷ واگنه طی ۱۸ ماه یکی از سریعترین پروژه‌های طراحی در کشور تجربه شد. در این پروژه بومی‌سازی با مشارکت ۱۸ شرکت دانش بنیان و ۴ مجموعه بزرگ صنعتی، شرکت واگن‌سازی تهران، شرکت مپنا، جهاد دانشگاهی و شرکت تیووان ترمز ریلی محقق شد.

حناچی در ادامه به نتایج این پروژه اشاره کرد و گفت: تولید تمامی زیر سیستم‌ها مطابق با استاندارد‌های بین الملیی، کسب دانش فنی برای ساخت انواع قطار‌های برقی، کاهش ۲۰ درصدی قیمت ناوگان از جمله دستاورد‌های این پروژه است. ۵ هزار شغل مستقیم و ۱۰ هزار شغل غیر مستقیم پایدار در مرحله تولید انبوه ایجاد خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه برای ادامه این حرکت لازم است اقداماتی را انجام دهیم گفت: نهادینه شدن فناوری برای کلیه خطوط مترو در قالب تشکیل شرکت عمومی پیمانکاری دانش بنیان، سفارش‌گذاری حداقل ۴۲۰ واگن مترو به این شرکت و پشتیبانی از آن، اختصاص منابع لازم در سال ۱۴۰۰ برای تامین ناوگان و تبدیل تعهدات دولت در تامین دو هزار دستگاه ناوگان از فاینانس خارجی به تسهیلات وام ریالی با مساعدت سیستم بانکی کشور و صندوق توسعه ملی مورد تقاضای ما است تا بتوانیم این حرکت عظیم را به نتیجه برسانیم.

حناچی در پاسخ به سوال رئیس جمهور مبنی بر اینکه در سال جاری چقدر توان تولید قطار داخلی داریم گفت: در ۱۴۰۰ در صورتی که ظرفیت‌ها به کار گرفته شود می‌توانیم ۱۰۵ واگن را تولید کنیم.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران، تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۰۶۰۱۱۰، www.ilna.news
اخبار مرتبط
برچسب ها: تولید ، واگن ، 1400 ، شهردار
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۰
0
0
ایران در زمینه مهندسی خطوط ریلی خیلی وقته داره رشد خوبی رو میکنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین