پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۷۰۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۴
حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس روحانی را مسئول افزایش شیوع کرونا دانست. شهریاری با ارسال نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه، ورود جدی و بررسی ویژه چگونگی گسترش ویروس کرونا در سراسر کشور در پی اظهارات غیر کارشناسی رئیس جمهور و رئیس ستاد ملی کرونا را خواستار شد. حسینعلی شهریاری اعلام کرده بود که روز‌های شنبه و یکشنبه، دواعلام جرم علیه رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی صورت می‌پذیرد، به این علت که وی با سوءمدیریت سبب افزایش مرگ و میر و بیماری‌ها شد و کشور را گرفتار کرد.
شعار سال:  طبق گفته شهریاری، قبل از تعطیلات نوروزی، روند ابتلا به بیماری و مرگ و میر ناشی از آن، بسیار کاهش یافت به گونه‌ای که امید می‌رفت کادر درمان امکان بازیابی توان خدمتی خود را داشته باشند، اما متاسفانه اظهارات نسنجیده و غیرمسئولانه رئیس جمهور و سوء مدیریت در وزارت میراث فرهنگی و فروش بلیط‌های حمل و نقل و رزرو هتل‌ها باعث افزایش بی رویه مسافرت‌های نوروزی و در پی آن گسترش بیماری و ابتلای افراد زیادی شد.

امروز رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد که وعده اعلام جرم علیه رئیس جمهور، عملی شد. وی با ارسال این نامه به رئیس قوه قضائیه ورود جدی و بررسی ویژه چگونگی گسترش ویروس کرونا در سراسر کشور و افزایش چشمگیر مرگ هموطنان در پی اظهارات غیر کارشناسی و ناصواب رئیس جمهور و رئیس ستاد ملی کرونا به جهت عدم توجه به تذکرات دست اندرکاران، فعالان جامعه علمی و پزشکی را خواستار شد.
 
شیوع کرونا و مسافرت های نوروزی 

شهریاری بیان کرد: در این نامه خطاب به رئیس قوه قضائیه اعلام شد که بیماری کرونا در سطح جهان همچنان بی محابا می‌تازد و تاکنون درمان خاصی برای آن پیش بینی نشده و تنها پیشگیری از سرایت آن می‌تواند این روند را کند و کم اثر کند.

وی ادامه داد: این در حالی است که ورود و چرخش ویروس جهش یافته خطرناک جدید در کشور اوضاع را پیچیده‌تر و شکننده‌تر کرد، در این میان به صورت ناباورانه راهکار شناخته شده فاصله گذاری اجتماعی و از شاخص‌ترین مصادیق آن محدودیت‌های سفر در ایام نوروز ۱۴۰۰ نادیده گرفته شد، به گونه‌ای که می‌توان این حادثه خطرناک را به نبود اراده در کسانی دانست که وظیفه جلوگیری یا به حداقل رساندن مسافرت‌های نوروزی را داشتند، اما آن را اعمال نکردند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس اظهار کرد: این در حالی است که وزارت بهداشت و جامعه علمی پیش از تعطیلات به کرات هشدار‌های لازم را دادند و انتظار این بود که با توجه به موج‌های قبلی و سفر‌های برون شهری، نوروز ۱۴۰۰ که با یکسال آگاهی بخشی در ذهن مردم به عنوان یک امر ناشایست و ضد سلامت نقش بسته بود، به یکباره به امری مباح مبدل نشود تا تجربه‌ها تکرار نشود و شاهد فاجعه‌ای که امروز با آن در مراکز درمانی مواجه هستیم، نباشیم.

وی با بیان این که این سوال در ذهن مردم ایجاد شده که چرا چنین شد و در این میان مقصر کیست؟ تصریح کرد: مرجع و صاحب صلاحیت در این خصوص ستاد ملی کروناست که ریاست آن با رئیس جمهور است، سونامی نوروز کاملا قابل پیش بینی و پیشگیری بود، قانون مسئولیت مدنی و قانون مجازات اسلامی بخش دیات در این خصوص روشن است و به نظر می‌رسد که قصور یا تقصیر را متوجه ریاست این ستاد می‌داند.

به گفته شهریاری، ساده انگاری و در کنار آن چشم پوشی از ادای تکلیف میدانی در جلوگیری از مسافرت‌های نوروزی از عوامل این اتفاق ناگوار است. کمیسیون بهداشت و درمان همگام با جامعه پزشکی و دست اندرکاران حوزه‌های اجتماعی و سلامت که با وقوع نشانه‌های خستگی مردم از یکسال تحمل محدودیت ها، بهاری مصیبت بار را گوشزد می‌کرد از رئیس قوه قضائیه به عنوان حافظ حقوق عمومی مردم، در قبال این عملکرد ناصواب ریاست قوه مجریه که می‌توانست با تدبیر خود و از موضع اقتدار ناشی از ریاست ستاد، اوضاع رو به بهبود کرونا را تداوم بخشند، ولی نبخشیدند و کشور را با موج سهمگین و دیگری از این بیماری مواجه کردند، اقدام بایسته قضایی را خواستار شد.

سوءمدیریت روحانی دلیل گسترش ویروس کرونا!

شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبر فوری، تاریخ انتشار: ۲۱فروردین ۱۴۰۰، کد خبر:khabarfoori.com، ۲۵۹۰۰۴۶
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
0
0
تلفات ناشی از این ویروس با هیچ محاکمی درست نمی شه!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین