پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۷۱۴۰
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
بازرس کل امور صمت سازمان بازرسی کل کشور گفت: به دلیل انعکاس سخنان چهارشنبه گذشته آقای شیوا رئیس شورای رقابت در برخی رسانه‌ها و جراید، امروز ایشان برای توضیح به سازمان بازرسی دعوت شدند.

شعار سال: اشکان میرمحمدی  در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سازمان بازرسی کل کشور درباره سخنان اخیر رئیس شورای رقابت چه موضعی دارد؟ افزود: به محض اینکه از طریق رسانه‌ها و جراید این موضوع منتشر شد امروز از آقای شیوا دعوت کردیم تا در سازمان حضور پیدا کنند و این موضوع از ایشان مطالبه و پیگیری شد.
وی گفت: اظهارات آقای شیوا حاکی از این بود که مواردی که در برخی رسانه‌ها منعکس شده به این شکل نبوده و ایشان چنین اظهارنظری نداشته است و از آنجایی که شورای رقابت، مسئول تنظیم دستورالعمل قیمت خودرو در بازار است این اقدامی که در رسانه‌ها انجام شده بود انعکاس خوبی در سطح بازار نداشت.

میرمحمدی افزود: درباره قیمت گذاری خودرو، مصوبات مختلفی که در سال گذشته وجود داشته است همچنان هم تسری دارد و امکانپذیر است و بر اساس نرخ تورم بخشی که از بانک مرکزی دریافت می‌شود تصمیم گیری می‌شود.
وی گفت: هر دو گروه خودروساز درباره قیمت قطعات اصلی خودرو اعلام نظر می‌کنند که از جانب بانک مرکزی مورد تحقیق قرار می‌گیرد و بر اساس نرخ تورم بخشی که بانک مرکزی اعلام می‌کند ضریب لازم افزایشی یا کاهشی متناسب با آن نرخ تورم، روی قطعات مختلف انجام می‌شود و نهایتا به یک جمع بندی در دستورالعمل تنظیم قیمت می‌رسند که هر خودرویی باتوجه به گذشت زمانی که وجود داشته آیا باید افزایش قیمت داشته باشد یا خیر؟
وی گفت: بعضا می‌بینیم یکسری از خودرو‌ها کلا هیچگونه تغییری را ندارد و شاید هم کاهشی باشد و در مواردی که در بررسی اقلام اصلی خودرو‌ها مشخص می‌شود چه بسا منتج به افزایش براساس نرخ تورم بخشی بانک مرکزی شود.
بازرس کل امور صمت سازمان بازرسی کل کشور افزود:لذا آنچه مهم است در سال گذشته در دو بازه سه ماهه نخست و سه ماهه دوم سال این موضوع اقدام شد، اما باتوجه به شرایط خاصی که درباره نحوه قیمت گذاری خودرو در ۶ ماهه دوم سال گذشته مطرح شده بود این موضوع به ابتدای امسال موکول شد که نهایتا در دستور کار قرار خواهد گرفت و متناسب با آن، اقدامات بعدی صورت می‌گیرد.
چهارشنبه گذشته آقای رضا شیوا رئیس شورای رقابت اظهاراتی درباره مکانیسم تعیین قیمت خودرو داشت که بخشی از اظهارات وی اینگونه منتشر شده بود که: اگر خریداران می‌بینند خودرویی با قیمت اعلام شده نمی‌ارزد آن را خریداری نکنند و خودروی دیگری را بخرند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۳۰۷۱۶۶۹. www.iribnews.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین