پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۷۹۷۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۳:۲۸
بر پایی کمپ‌های گردشگری در نقاط مختلف جزیره هنگام توسط گردشگران باعث آسیب جدی به محیط زیست جزیره می‌شود که برای رفع این مشکل با همکاری اداره محیط زیست قشم، پنج نقطه مشخص جهت برپایی کمپ اعلام شده است.
شعار سال: فعال بخش خصوصی در توریسم دریایی خلیج فارس اظهار داشت: یکی از مهمترین جاذبه‌های جزیره هنگام، بکر بودن آن است که در صورت عدم رعایت موارد زیست محیطی از سوی گردشگران، گردشگری جزیره با نابودی محیط زیست آن مورد تهدید جدی قرار خواهد گرفت.

افشین عباس نژاد هنگامی با اشاره به برپایی کمپ توسط گردشگران ورودی به جزیره و اقامت شبانه در کمپ‌ها، افزود: بر‌پایی این کمپ در سواحل باعث آسیب جدی به محیط زیست جزیره می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: به منظور رفع این مشکل، پنج نقطه مشخص جهت برپایی کمپ اعلام شده است و گردشگران موظفند فقط در مناطق اعلام شده با رعایت ضوابط مشخص نسبت به برپایی چادر جهت اقامت شبانه اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه این اقدام با همکاری اداره محیط زیست قشم انجام شده است، بیان داشت: بر‌پایی کمپ‌های گردشگری در سواحل ماسه‌ای مشکل زیادی برای تخم گذاری لاک پشت‌های پوزه عقابی ایجاد می‌کند و باعث هراس و فرار آن‌ها از جزیره خواهد شد.

مدیر عامل دفتر خدمات مسافرتی دلفهنگام، یادآور شد: همچنین ایجاد کمپ در زیستگاه جبیر‌ها (نوعی آهو) نیز باعث آسیب به این گونه با ارزش حیات وحش جزیره هنگام می‌شود.

عباس نژاد هنگامی در ادامه گفته‌های خود با اشاره به اینکه ۳۰۰ فروند قایق تفریحی از طریق اسکله کندالو در قشم گردشگران را به جزیره هنگام منتقل می‌کنند، یادآور شد: برخی روز‌ها به دلیل توفانی بودن دریا امکان سفر به هنگام برای گردشگران فراهم نیست.

وی با تاکید بر اینکه امکان سفر گردشگران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به جزیره فراهم است، یادآور شد: در ایام نوروز در روز‌هایی که هوا توفانی نبود، روزانه چند هزار نفر به جزیره وارد می‌شدند.

وی با اشاره به فعالیت اقامتگاه‌های بوم گردی در جزیره هنگام تصریح کرد: این امکان برای گردشگران وجود دارد که به جای برپایی کمپ در اقامتگاه‌های بوم گردی ساکن شوند و از خدماتی که بومیان در زمینه اقامتی و پذیرایی به آن‌ها ارائه می‌دهند، بهره‌مند شوند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از مانا، تاریخ انتشار:۲۷ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر:۸۹۶۱۰، www.mana.ir
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳
0
0
برای چی تو دل کرونا این ها از پول در اوردن دست نمیکشن وقتی میدونن به ضرر سلامت مردمه؟
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
0
0
نظارت هم بر اماکن مشخص شده باشد که غیر از محلهای مشخص شده کمپی زده نشود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین