پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۸۱۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۸
مدیر پیشین تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری با اشاره به اینکه دلِ معاون وزیر به‌حال دوچرخه‌سواری ایران نمی‌سوزد، گفت: ورزش دوچرخه‌سواری اصلاً و ابداً برای معاون وزیر مهم نیست و معاون اصلی وزارت ورزش و جوانان تنها به‌دنبال بازی‌ها و خواسته‌های سیاسی خودش است.
شعار سال: علی‌رضا احمدی، پیشکسوت دوچرخه‌سواری ایران، عضو پیشین تیم ملی دوچرخه‎‌سواری، مدیر سابق تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری و رئیس هیأت استان چهارمحال‌وبختیاری پیرامون شرایط فعلی‌اش در فدراسیون اظهار داشت: جهت‌گیری‌های وزارت ورزش و جوانان در مسیر انتخاباتی به‌سمت یک کاندید خاص و یک‌طرفه‌انگاری در راه فدراسیون باعث شد که از سمتم در مدیریت تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری کناره‌گیری کنم.

او صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد: مشکلاتی از سمت وزارت‌خانه برای دوچرخه‌سواری به‌وجود آمده که تلاشی هم برای رفع آن صورت نمی‌گیرد. در آستانه المپیک هستیم و باید از این تک سهمیه‌ای که کسب شده به نحواحسن استفاده کنیم، اما اوضاع تعریفی ندارد. شانس مدال که نیستیم؛ لااقل نتیجه آبرومندی کسب کنیم. قبلاً با کلی مسابقه و تورنمنت به هیچ‌کجا نمی‌رسیدیم، امسال که اصلاً مسابقات خاصی برگزار نشد.
احمدی درباره شائبه‌های ورود وزارت ورزش و جوانان به انتخابات ریاست فدراسیون دوچرخه‌سواری عنوان کرد: به‌جهت عدم تخصیص متعادل بودجه به شخص معاون وزیر انتقاد دارم؛ تا زمانی‌‎که آقای خسرو قمری عهده‌دار مسئولیت ریاست فدراسیون بود، طی ۱۰ ماه تنها ۴۸ درصد از بودجه سالیانه فدراسیون محقق شد، اما به‌محض سرپرستی کارمند وزارت ورزش و جوانان، طی ۲ ماه مابقی بودجه به یک‌باره به فدراسیون سرازیر شد؛ بودجه‌ای که سر زمانش واریز نشده و کارآیی سابق را ندارد.
 
معاون وزیر دنبال خواسته‌های سیاسی خودش است!
وی هم‌چنین افزود: آقای داوری از مدیران خوب ورزش کشورمان هستند، اما چون کاندیدای ریاست فدراسیون شطرنج شده‌اند، نمی‌توانند تمام‌وقت دراختیار دوچرخه‌سواری باشند. او هم کارمند وزارت ورزش و جوانان است و اگر یک کاندیدای خاص را به سمت مشاور در فدراسیون انتخاب کرده، تصمیمی تحمیلی و دستوری از سمت وزارت‌خانه بوده است.

رئیس هیأت دوچرخه‌سواری استان چهارمحال‌وبختیاری درمورد شایعات پشت‌پرده یکی از کاندیدا‌های منصوب به وزارت ورزش و جوانان و جلسات او با معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای این نهاد دولتی اذعان داشت: سایر نامزد‌های ریاست بر فدراسیون از دیدار با معاون وزیر محرومند، اما ایشان می‌تواند با حضور در پیست دوچرخه‌سواری ورزشگاه آزادی و در اردوی تیم ملی، با ایشان جلسه بگذارد و صحبت کند. شواهد و قراین از جلسه بین این دو نفر حکایت دارند و نمی‌دانم چگونه ممکن است که بگویند جلسه‌ای درکار نبوده!

معاون وزیر دنبال خواسته‌های سیاسی خودش است!
مدیر پیشین تیم‌های ملی دوچرخه‌سواری کشورمان با اشاره به تشدید بده‌بستان‌های سیاسی در وزارت ورزش و جوانان، خاطرنشان کرد: دوچرخه‌سواری مانند یک گوشت قربانی دست‌به‌دست می‌چرخد. آن یک میلیارد اعتباری که وزارت‌خانه قول داد هم هنوز به حساب‌مان واریز نشده و مثلاً یک مشاور خاص را آورده‌اند تا به تکمیل ساختمان اداری فدراسیون کمک کند، در صورتی که حتی یک آجر هم روی آجر‌های قبلی نیامده و پیست هم نیمه‌کاره افتاده.

علی‌رضا احمدی درخصوص حضور مشاور فعلی سرپرست فدراسیون در انتخابات و فدراسیون توضیح داد: ایشان را به‌عنوان پیمان‌کار عمرانی و ساختمانی وارد فدراسیون کردند، چرا ساختمان فدراسیون تکمیل نمی‌شود؟ او که هیچ تخصصی در رشته دوچرخه‌سواری نداشته و به انتخابات تحمیل شده، تخصص‌اش فقط در لابی‌گری خوب است. زمان برگزاری انتخابات را هم با همان بازی‌های سیاسی هماهنگ می‌کنند تا گزینه موردنظرشان موفق شود!

معاون وزیر دنبال خواسته‌های سیاسی خودش است!
پیشکسوت رکاب‌زن و عضو پیشین تیم ملی دوچرخه‌سواری ایران درباره مسئله گروه واتس‌اپی بین رؤسای هیأت‌های استانی خاطرنشان کرد: یک گروه از سمت افراد منتسب به همان کاندید خاص در واتس‌اپ تشکیل داده شد تا هم‌اندیشی صورت بگیرد، اما بعد از مدتی به تریبون انتخاباتی‌اش تبدیل شد و از او دفاع صورت می‌گرفت! این بود که من به‌اتفاق رؤسای هیأت‌های مرکزی، ایلام، البرز و دیگر دوستان گروه را ترک کردیم تا بیش از این به شأن دوچرخه‌سواری توهین نشود.

وی درمورد علت عدم حضور خودش در انتخابات فدراسیون دوچرخه‌سواری عنوان داشت: به همان دلیل که افراد غیر را تأییدصلاحیت می‌کنند، من و گزینه‌های ما را رد می‌کنند تا زمام امور دست‌مان نباشد. مگر می‌شود از ۱۶ کاندیدای ثبت نامی برای ریاست فدراسیون دوچرخه‌سواری حتی یک نفر هم دوچرخه‌سوار نباشد؟ حتی اجازه ورود یک نفر از اهالی این رشته را ندادند و این همان رویکردی است که وزارت ورزش و جوانان دارد.

احمدی پیرامون دخالت وزارت ورزش و جوانان در امور انتخاباتی نیز گفت: من می‌دانم که ورزش دوچرخه‌سواری اصلاً و ابداً برای معاون وزیر ورزش و جوانان مهم نیست و وی تنها به‌دنبال بازی‌ها و خواسته‌های سیاسی خودش است. این افراد دل‌سوز رشته المپیکی کشورمان نیستند و دوچرخه‌سواری را دست به دست می‌چرخانند.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از راه دانا، تاریخ انتشار: ۲۸فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: dana.ir، ۱۷۲۴۷۱۷
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۸
0
0
سیاست در همه ابعاد مختلف رسوخ کرده و نتایج مخرب آن را شاهد بودیم همیشه.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین