پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۰۷۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۲
حضور افشین داوری در فدراسیون دوچرخه سواری به عنوان سرپرست و تصمیمات عجیب و غریب و انتصاب عجیب و غریب‌تر وی سبب شده تا فدراسیون دوچرخه سواری بدل به محفلی برای افراد غیرمتخصص شود. داوری از بدو ورود به فدراسیون به جای رتق و فتق امور و انجام برنامه روتین دوچرخه سواری و البته فراهم کردن شرایط برگزاری انتخابات، تمرکز خود را روی انتصابات بیهوده و حیرت انگیزی گرفته که هیچ جای توجیهی ندارد. انتصاباتی که هیچکدام از بدنه دوچرخه سواری نیستند و جملگی با این رشته هیچ قرابتی ندارند و بیگانه اند.
شعار سال: افشین داوری از بدو ورود به فدراسیون دوچرخه سواری تمرکز خود را روی انتصابات بیهوده و حیرت انگیزی گرفته که هیچ جای توجیهی ندارد. انتصاباتی که البته ظاهرا قرار نیست متوقف شود و آقای سرپرست هر چند هفته یک بار با یک حکم جدید به یک غریبه آشنا، برای اهالی دوچرخه سواری یک سورپرایز رو می کند!

*دبیری که با آقای سرپرست به شطرنج می رود

افشین داوری از بدو ورود به فدراسیون دوچرخه سواری انتصابات خود را شروع کرد. او در گام نخست دبیر فدراسیون به عنوان مهمترین و کلیدی ترین پست فدراسیون را تغییر داد. با ثبت نام محسن سلگی دبیر سابق فدراسیون در انتخابات، وی بنا به قانون انتخابات از سمت خود را کناره گیری کرد و آقای سرپرست نیز بلافاصله به یکی از نزدیکترین و مورد وثوق ترین افراد خود حکم داد.

در حالیکه به نظر می رسید داوری برای انتخاب دبیر جدید فدراسیون یکی از پیشکسوتان این رشته را انتخاب کند، وی از طی حکمی حسین رشیدیان را به عنوان سرپرست دبیری این فدراسیون منصوب کرد. رشیدیان البته از بدو ورود داوری به فدراسیون دوچرخه سواری همراه او بوده و حتی در تشکیلات این فدراسیون برای خود میز و صندلی داشت و حالا با حکم جدید داوری دایره اختیارات او بیشتر و رسمی تر می شود.

درباره رشیدیان البته گفته می شود او قرار است همراه با داوری به فدراسیون شطرنج برود. سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری برای انتخابات فدراسیون شطرنج ثبت نام کرده و شانس خود را بالا می داند. داوری البته پیش از این در انتخابات فدراسیون دوومیدانی نیز حضور داشت اما بعد از پیروزی در انتخابات باطله، در انتخابات مجدد توفیقی کسب نکرد و حالا برای فدراسیون شطرنج دورخیز کرده و گفته می شود پس از حضور در این فدراسیون رشیدیان را هم با خود خواهد برد.
 

*مشاور رزمی کار برای انتخابات آمد

سرپرست فدراسیون دوچرخه سواری در دوم حکم جنجالی و عجیب خود، یک رزمی کار را به عنوان مشاور خود منصوب کرد. داوری محمود رشیدی رییس پیشین فدراسیون ورزش های رزمی را به عنوان مشاوره خود منصوب کرد و بلافاصله درخواست عضویت رشیدی در هیات رییسه فدراسیون نیز برای وزارت ورزش ارسال نمود تا مشخص شود دایره اختیارات آقای مشاور قرار است فراتر از مشاور باشد و آمده تا در دوچرخه سواری بماند.

نکته عجیب تر اینکه داوری حتی به رشیدی یک اتاق ویژه در فدراسیون اختصاص داد. فدراسیون دوچرخه سواری با توجه به تکمیل نشدن ساختمان جدیدش، مکانی برای خود ندارد از این رو فعلا بخش اداری فدراسیون در کمپ تیم های ملی در پیست دوچرخه سواری مستقر است. در این شرایط که فدراسیون و ملی پوشان به طور مشترک در حال استفاده از کمپ هستند، یک اتاق نیز برای رشیدی در نظر گرفته شد. وقتی فدراسیون فضا به اندازه کافی ندارد، حالا یک اتاق هم برای مشاور در نظر گرفته شده، بسیار عجیب است.

مارجا وقتی جالبتر شد که ثبت نام از کاندیداهای فدراسیون دوچرخه سواری انجام شد و طبق انتظارات آقای مشاور و رزمی کار به عنوان یکی از گزینه ها ثبت نام کرد تا مشخص شود اینهمه امتیاز برای او برای چه در نظر گرفته شده و آقای رزمی کار آمده تا در دوچرخه سواری بماند.

رشیدی بیشتر سمت هایی که داشته در رشته های رزمی بوده و البته هیچ تخصصی در دوچرخه سواری ندارد و در فدراسیون قبلی نیز که رئیس بوده، عملکرد مشعشع و غیرقابل دفاعی داشته و حالا مشخص نیست با کدام رزومه و تخصص می خواهد در انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری شرکت کند. برخی از منتقدان بر این عقیده اند که رشیدی پیش از حضور در فدراسیون دوچرخه سواری حتی برای یک بار هم که شده این رشته را از نزدیک ندیده و هیچکدام از ماده های پرشمار تخصصی آن را نمی داند و با این سطح از آشنایی با دوچرخه سواری، حالا مدعی ریاست فدراسیون نیز هست!
 

*رییس هیات نجات غریق تهران برای نجات دوچرخه سواری آمد!

در ادامه حضور افراد بیگانه و غریبه با دوچرخه سواری در این فدراسیون، با تصمیم داوری مدیری از نجات غریق به فدراسیون دوچرخه سواری مامور شد! رییس هیات نجات غریق استان تهران و کارمند اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی به فدراسیون دوچرخه سواری مامور شده است.

حسین قائمی رییس هیات فدراسیون نجات غریق استان تهران، کارمند اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی است که ابتدا به فدراسیون نجات غریق مامور شده بود اما ماموریت او در این فدراسیون لغو شده و با درخواست افشین داوری این فرد به فدراسیون دوچرخه سواری مامور شده است. در نامه این فرد آمده که با حفظ سمت سازمانی، پرداخت حقوق و مزایای او نیز توسط فدراسیون دوچرخه سواری انجام می شود.

این اتفاق در حالی رخ داده که فدراسیون دوچرخه سواری از مشکلات عدیده مالی رنج می برد و عمده فعالیت های این فدراسیون که مهمترین آن تکمیل ساختمان نیمه کاره فدراسیون در مجموعه ورزشی آزادی، مدتها متوقف مانده بود. از طرفی فدراسیون در سال 99، به دلیل مشکلات مالی از پرداخت حقوق و بیمه ملی پوشان سرباز زد و حتی تعدیل نیرو کرد و شاخص ترین آنها رییس سازمان لیگ بود که سالها در دوچرخه سواری فعالیت می کرد.

مشخص نیست در این شرایط که ملی پوشان دوچرخه سواری از مشکلات عدیده ای رنج می برند و به آنها حقوق پرداخت نمی شود چرا فدراسیون دوچرخه سواری مسئولیت پرداخت حقوق رییس هیات نجات غریق تهران که کارمند اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی است را برعهده گرفته. ظاهرا در فدراسیون پول هست اما برای خودی ها و غریبه ها!
 

*نایب رییس بانوان شطرنج در دوچرخه سواری!

لیلا زکی زاده از کارشناسان وزارت ورزش است که در اواخر بهمن سال گذشته در فدراسیون شطرنج سمت گرفت و به عنوان نایب رییس بانوان فدراسیون شطرنج منصوب شد. در ادامه بذل و بخشش صندلی در فدراسیون دوچرخه سواری به غریبه ها، زکی زاده در فدراسیون دوچرخه سواری به عنوان مسئول امور بین الملل فعالیت می کند.

بعد از انتشار این خبر افشین داوری به آن واکنش نشان داد و در نهایت تعجب پست زکی زاده در فدراسیون دوچرخه سواری را تکذیب کرد. داوری در این باره گفت: این موضوع اصلا صحت ندارد. آنقدر جرات داریم که اگر انتصابی داشته باشیم، آن را اعلام کنیم. اصلا درست نیست که در کمتر از یک ماه تا انتخابات ما فرد جدیدی را بیاوریم، چون با این کار هم آن فرد را خراب می‌کنیم و هم برای رئیس آینده معذوریت به وجود می‌آید.

با وجود تکذیبیه قاطع آقای سرپرست، اما زکی زاده تلویحا تایید کرد که در فدراسیون دوچرخه سواری مشغول به کار شده. لیلا زکی‌زاده در این باره گفت: درحال حاضر علاوه بر فعالیتم در فدراسیون شطرنج، به فدراسیون تنیس نیز جهت برگزاری مناسب لیگ کمک می‌کنم. سمتی در فدراسیون دوچرخه سواری نگرفته‌ام و ارتباطم تنها در خصوص کمک به روند برگزاری انتخابات بود. حتی حضورم در فدراسیون‌های مختلف به عنوان مامور از وزارت ورزش و جوانان هم نیست. با توجه به اینکه من کارمند وزارت ورزش و جوانان و از کارشناسان این دستگاه ورزشی هستم، با فدراسیون‌های مختلفی همکاری دارم، اما باید تاکید کنم هیچگونه ابلاغ یا حکمی در رابطه به انتصابم در فدراسیون دوچرخه سواری نگرفته‌ام.

همچنین حسین رشیدیان دبیر فدراسیون دوچرخه سواری تلویحا تایید کرد که لیلا زکی زاده مسئول امور بین الملل فدراسیون دوچرخه سواری است و امور بین الملل فدراسیون را انجام می دهد. نکته جالبتر اینکه در اتوماسیون اداری نام زکی زاده به عنوان مسئول کمیته بین الملل فدراسیون دوچرخه سواری ثبت شده تا مشخص شود وی در این فدراسیون حضور جدی و رسمی دارد.

اینکه چرا یک فرد باید در دو فدراسیون سمت های متفاوتی داشته باشد و چگونه فرصت می کند از عهده مسئولیت های محول شده به او بر بیاید از نکاتی است که فدراسیون دوچرخه سواری، شطرنج و البته وزارت ورزش باید به آن پاسخ بدهند. از طرفی برخی ها این انتصاب را به حضور افشین داوری در انتخابات فدراسیون شطرنج مرتبط می دانند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از دانا، تاریخ انتشار ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: 1730371، www.dana.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
0
0
دمتون گرم که مثل رسانه های دیگه فقط در زمینه فوتبال و ورزش های توپی خبر کار نمی کنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین