پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۸۵۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶
واقعیت آن است که از شب گذشته تا کنون چندین نوع خبر رسانی درباره درگذشت سردار حجازی انتشار یافته که در نوع خود بی نظیر یا کم نظیر است که نشان از آشفتگی رسانه‌های رسمی است که نتوانستند یک خبر واحد و منسجم را در این باره پوشش دهند. این مهم برای چندمین بار ناتوانی سیستم خبررسانی حاکمیت را نشان داد.
شعار سال: خدا رحمت کند سردار بزرگوارمان مرحوم حجازی را که عمر خویش را در راه اعتلای نظام مقدس اسلامی مان سپری کرد و چه به جاست که درباره سجایای ایشان آشنایان و دوستانشان بیشتر بنویسند. اما موضوع این نوشتار چگونگی بازتاب درگذشت یا شهادت ایشان است.

واقعیت آن است که از شب گذشته تاکنون چندین نوع خبر رسانی درباره درگذشت ایشان انتشار یافته که در نوع خود بی نظیر یا کم نظیر است.

بیانیه رسمی خبر از سکته قلبی ایشان داد. بعد صدا و سیما عنوان شهادت را ظاهرا به سبب جراحات شیمیایی برای ایشان به کار برد و نهایتا در برنامه‌ای زنده و در سیمای جمهوری اسلامی یک روحانی مطرح خبر از ویروس خاص غیر از کرونا داد و آن را عامل درگذشت سردار حجازی دانست.

در این میان توییت یک فرزند شهید که در آن سخن از «شهادت و نوعی پنهان کاری در انتشار خبر» رفته بود، هم مزید بر علت شد و در نهایت رسانه‌ای معاند تلویحا این کار را به سازمان موساد ارجاع داد.

درباره این اتفاق نکاتی قابل اشاره است.

نخست آشفتگی رسانه‌های رسمی است که نتوانستند یک خبر واحد و منسجم را در این باره پوشش دهند. این مهم برای چندمین بار ناتوانی سیستم خبررسانی حاکمیت را نشان داد. لازم است که در این امور مهم که به حوزه نظامی کشور هم مرتبط است، اطلاع رسانی با هماهنگی کامل و با نظم خاص همراه باشد. واقعیت آن است که تعدد رسانه‌های حکومت و اینکه همواره با یکدیگر احساس رقابت دارند، می‌تواند در مواردی به پاشنه آشیل ایشان بدل شود.

دومین نکته ضعف رسانه‌های مستقل داخلی است؛ و این بار هم به خوبی معلوم شد که در نبود رسانه‌هایی که انتساب به حکومت نداشته باشند، چه مقدار موج سواری برای رسانه‌های معاند راحت و سهل است. توجه کنید که اگر در همین موضوع امکان خبر رسانی و بررسی برای روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های غیرحکومتی فراهم بود، تا چه حد امکان دروغ پردازی از دشمنان گرفته می‌شد و سومین نکته آنکه همه باید توجه کنیم که با «احساسات وارد چنین موضوعاتی شدن» و با ابزار «توییت و پست» و به خاطر تعلق خاطر به مجاهدی عزیز، مطلبی را نشر دادن، چه مقدار می‌تواند موجب ضررو زیان برای حیثیت کشور شود. هم چنانکه می‌بینیم در برنامه‌ای زنده و بدون توجه به آثار یک کلام، درباره علل مرگ کسی حرف زدن، می‌توان تا چه اندازه آب به آسیاب دشمن بریزد.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران، تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۵۰۶۱۴۸، www.jamaran.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هیوا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱
0
0
خوبه خودتونم می دونید که در بین خودتون و اخبارتون ضد و نقیض گویی زیاده اونوقت سریع می بندید به رسانه های معاند تا شما گزک دست کسی ندید که اونا هم بهونه ای پیدا نمی کنن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین