پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۹۴۷۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: صهیونیست‌ها فکر می‌کنند می‌توانند به طور دائم خاک سوریه را هدف قرار دهند و در جا‌های مختلف و در دریا‌ها شیطنت کنند و پاسخ نگیرند. قطعا اقدامات انجام‌شده چند روز اخیر و اقدامات آینده‌ای که منافع آن‌ها را به خطر می‌اندازد، آن‌ها را سر عقل خواهد آورد و آینده جبهه مقاومت روشن است.
شعار سال: سرلشکر محمد باقری صبح روز گذشته در مراسم بزرگداشت سردار شهید سیدمحمد حجازی، جانشین سابق نیروی قدس سپاه که در یکی از قرارگاه‌های سپاه پاسداران برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: شهید حجازی را طی مدت بیش از ۴۰ سال که با آن بزرگوار آشنایی پیدا کردم و از نزدیک با او همکاری داشتم، خستگی‌ناپذیر در راه جهاد فی‌سبیل‌الله شناختم.
 
وی افزود: با خدا عهد کرده بود که دشمنان خدا را از پا درآورد و به شهادت برسد. پس بشارت باد بر سردار حجازی این داد‌و‌ستد بی‌نظیر با خدای متعال.

سردار باقری ادامه داد: عبادت و تضرع و بندگی و تلاش خستگی‌ناپذیر در راه مجاهدت فی‌سبیل‌الله در جبهه‌های گوناگون دفاع‌مقدس و ماموریت در سراسر کشورمان و حرکت برای مقابله با صهیونیسم در سوریه و لبنان از تلاش‌های او بود.
 

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ادامه داد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، در مبارزات با رژیم ستمشاهی تلاش کرد و در رفاقت با شهید میثمی پیشتاز بود و با پیروزی انقلاب در کسوت سپاه درآمد. از روز‌های اول دفاع‌مقدس در پایگاه منتظر شهادت در اهواز او را شناختم.
 
وی اظهار داشت: در روز‌های ابتدایی دفاع‌مقدس این بزرگوار با تلاش شبانه‌روزی در اعزام نیرو به جبهه‌های جنوب، داوطلبان را تحویل می‌گرفت و به جبهه اعزام و وضعیت آنها را رصد می‌کرد.
 
سردار باقری تصریح کرد: در طول دفاع‌مقدس نیز در مسؤولیت‌های گوناگون و در قرارگاه قدس در کنار سردار جعفری مسؤولیت عملیات‌های بزرگی را بر عهده داشتند. او بود که بسیج را به بالندگی رساند و قریب به ۱۴ سال در توسعه بسیج تلاش کرد و توانست بسیج را به عنوان یک نهاد مستحکم برای پیشبرد اهداف انقلاب ارتقا دهد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح تاکید کرد: پس از آن در سطوح عالی‌تر سپاه نیز نقش خود را ایفا کرد. بعد از آن در یک دوره ۵ ساله به ستاد کل آمدند و ما افتخار همکاری با ایشان را پیدا کردیم. سامانه‌های آمادی و تحقیقات صنعتی پیشرفته در بخش‌های زیادی مرهون مدیریت این عزیز است.
 
باقری گفت: با اصرار و نشان دادن علاقه، به جبهه مبارزه با صهیونیست‌ها پیوست. بنده مطلع هستم این شهید برای حل مشکلات حزب‌الله چه فعالیت‌های ارزشمندی به انجام رساند. تنها بخش کوچکی از آن شکل‌دهی صنایع موشکی حزب‌الله است که موشک‌های نقطه‌زن و کوبنده حزب‌الله امروز در حال تولید قدرت برای جبهه اسلام است. دشمنان تنها از بخش اندکی از کاری که او کرد مطلع هستند و واقعیت کوبنده‌تر از چیزی است که آنها می‌دانند.
 
وی عنوان کرد: بر اساس ضوابط و سامانه‌های موجود کشور ما و هر کشوری، طبیعتا کسی که در سطوح عالی سازمانی قرار داشته است معنا ندارد در سطوح پایین‌تر فعالیت کند. پذیرش جانشینی نیروی قدس برای کسی که جانشین فرمانده سپاه بوده معنایی جز اخلاص ندارد. وقتی مشاهده کرد پرچم نیروی قدس پس از سردار سلیمانی ممکن است دچار مشکلی شود این مسؤولیت را در کنار سردار قاآنی بخوبی ایفا کرد. در همین زمان اندک با قدرت سازماندهی فعالیت‌های ارزشمندی انجام داد.

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با بیان اینکه تبعیت از رهبری در شهید حجازی موج می‌زد، عنوان کرد: در ظلم‌ستیزی و تفکر بسیجی پیشتاز بود. او علاقه به شهادت در راه خدا داشت و در نهایت چنین فیضی نصیب او شد.
 
باقری ادامه داد: سید مقاومت سیدحسن نصرالله در پیام خود ایشان را برادر بزرگ و پشتیبان حزب‌الله و دارای تجربیات ارزنده خواند. این شهادت ثلمه بزرگی به سپاه وارد کرد اما چشمه جوشان انقلاب و سپاه گوهر‌های بزرگ و فراوانی را نمایان خواهد کرد.
 
وی اظهار داشت: اگر امروز دشمنان غدار انقلاب اسلامی برای هر گونه اقدام نظامی خود دچار تردید و بی‌عملی می‌شوند بی‌جهت نیست و این پاسخگویی بازدارندگی است که با تلاش امثال شهید حجازی به ارمغان آمده است. اگر صهیونیست‌ها شعار از نیل تا فرات را می‌دهند از این شعار کوتاه نیامده‌اند، بلکه این تلاش جبهه مقاومت است که موجب شرایط خفت‌بار صهیونیست‌ها شده است.
 
باقری با بیان اینکه راه سربلندی جهان اسلام تلاش و مجاهدت است، تصریح کرد: این استقامت ادامه خواهد داشت و در صورت پایداری ما بر راه امام راحل، حتما وعده الهی محقق خواهد شد.
 
* رژیم صهیونیستی آرام نخواهد بود

سرلشکر محمد باقری همچنین در حاشیه مراسم بزرگداشت سردار حجازی در جمع خبرنگاران درباره حوادث اخیر در جنوب فلسطین اشغالی گفت: صهیونیست‌ها فکر می‌کنند می‌توانند به طور دائم خاک سوریه را هدف قرار دهند و در جا‌های مختلف و در دریا‌ها شیطنت کنند و پاسخ نگیرند.
 
 
وی افزود: قطعا اقدامات انجام‌شده چند روز اخیر و اقدامات آینده‌ای که منافع آنها را به خطر می‌اندازد، آنها را سر عقل خواهد آورد و آینده جبهه مقاومت روشن است.
 
سردار باقری ادامه داد: چیزی درباره اقدام‌گر حوادث اعلام نمی‌کنیم و نمی‌دانیم چه کسی است اما جبهه مقاومت به صهیونیست‌ها پاسخ اساسی خواهد داد.
 
رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح درباره پاسخ ایران در صورت استمرار شیطنت‌های رژیم صهیونیستی، گفت: معلوم نیست پاسخ ایران چه باشد اما رژیم صهیونیستی آرام نخواهد بود.

* سردار حجازی؛ فرمانده‌ای متفکر و مرد میدان مجاهدت

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در حاشیه مراسم بزرگداشت شهید سردار حجازی با بیان اینکه این شهید عزیز مثل سردار حاج‌قاسم سلیمانی و سایر فرماندهان شهید، مرد میدان عمل و مجاهدت بود، اظهار داشت: سردار حجازی در ۴۳ سال بعد از انقلاب، مستمر در هر جبهه‌ای که نیاز بود، اعم از دفاع‌مقدس حضور یافت و در بنیان‌گذاری نیروی مقاومت بسیج در بعد از دفاع‌مقدس، ۱۰ سال زحمت کشید.
 
فرمانده کل سپاه ادامه داد: نسلی که امروز به عنوان بسیج می‌شناسیم، محصول مجاهدت‌های سردار حجازی است.
 
وی با بیان اینکه سردار شهید حجازی را به تفکر و اندیشه و در عین حال به مجاهدت و در میدان بودن می‌شناختیم، افزود: سردار حجازی موقعیت‌های مختلفی را تا جانشینی فرماندهی کل سپاه تجربه کرد و سپس به لبنان رفت و در کنار سیدحسن نصرالله برای تقویت حزب‌الله لبنان تلاش‌های بسیار ارزنده‌ای انجام داد.
 
سردار سلامی گفت: بعد از شهادت شهید سلیمانی، این سردار دلاور در کنار سردار قاآنی، خلأ وجود سردار سلیمانی را به زیبایی پر کرد و توانست انسجام، اطمینان و اعتماد را در جبهه مقاومت اسلامی در کل منطقه ایجاد کند.
 
 
فرمانده کل سپاه اظهار داشت: سردار حجازی یک فرمانده رشید و کامل و به اخلاق حسنه معروف بود و در تقوا سرآمد و اهل تواضع بود و مقام برای او معنایی نداشت.

***

اقتدار دفاعی ایران، سدی بازدارنده در برابر تهدیدات دشمنان

سخنگوی نیرو‌های مسلح قدرت دفاعی کشور را عامل پشیمانی دشمن در اجرای افکار و اهداف خود علیه جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: دشمن از داشتن نگاه طمع به تمامیت ارضی و منافع ملی جمهوری اسلامی ایران وحشت دارد. جمهوری اسلامی ایران امروز از اقتدار دفاعی و قدرت بازدارندگی بالایی برخوردار است.
 
سخنگوی نیرو‌های مسلح با اشاره به اقتدار دفاعی ایران به عنوان سدی بازدارنده در برابر تهدیدات دشمنان، پایداری و مقاومت ملت ایران را از مؤلفه‌های مهم در ترسیم این بازدارندگی از جنس دفاعی و امنیتی برشمرد و تصریح کرد: پایداری و استقامت مردم بخش مهمی از این بازدارندگی را تشکیل داده است. شکارچی قدرت دفاعی کشور را عامل پشیمانی دشمن در اجرای افکار و اهداف خود علیه جمهوری اسلامی ایران دانست.
 
وی اضافه کرد: این قدرت بالای بازدارندگی بسیار مهم و ارزشمند است. سخنگوی نیرو‌های مسلح به وحدت بین مردم و نیرو‌های مسلح به عنوان عامل اصلی ایجاد قدرت دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد
 
وی افزود: مردم و نیرو‌های مسلح در دفاع از کشور و انقلاب اسلامی دست به دست هم داده و قدرت مقتدرانه‌ای را تشکیل داده‌اند.
 
شکارچی با تأکید بر اینکه دشمن از داشتن نگاه طمع به تمامیت ارضی و منافع ملی جمهوری اسلامی ایران وحشت دارد، اظهار داشت: وحدت بین مردم و نیرو‌های مسلح این مهم را رقم ‌زده است، هر زمان که این یکپارچگی دچار خدشه شود، دشمن نسبت به کشور و منافع ملی ما طمع می‌کند، امروز الحمدلله این وحدت دچار خدشه نشده است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وطن امروز، تاریخ انتشار ۶ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: 232766، vatanemrooz.ir.
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۷
0
0
بعید نیست با تحرکاتی که این رژیم صیهونیستی در منطقه داره اغازگر یک جنگ تموم عیار بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین