پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۸۶۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
نوریه تابش ورزشکار افغان توسط همسر سابقش تیرباران شد. در همین حال، فدراسیون هندبال افغانستان با انتشار اعلامیه‌ای نوشت، نوریه تابش، کاپیتان تیم «صلح‌آوران» هندبال ولایت سرپل بود.
مقام‌های ولایت سرپل افغانستان اعلام کردند که نوریه تابش، کاپیتان یک تیم هندبال در منطقه «خیرآباد» مرکز این ولایت کشته شد. «نسیمه آرزو»، معاون والی سرپل افغانستان گفت، نوریه تابش توسط شوهر سابق خود به قتل رسیده است.

این مقام محلی افغانستان در ادامه توضیح داد که شوهر سابق نوریه تابش افسر فرماندهی پلیس سرپل بود و پس از جدایی از همسرش به گروه طالبان پیوست.

نسیمه آرزو گفت: «نوریه به دلیل مشکلات خانوادگی که با شوهرش داشته در دادگاه درخواست طلاق ارائه کرده، اما نمی‌خواست از هم جدا شوند، ولی پس از آنکه این جدایی صورت گرفته، او کینه زنش را به دل گرفته و به طالبان پیوست.»

به گفته معاون والی سرپل افغانستان، در این رویداد زن برادر نوریه تابش نیز کشته مادر و برادرش مجروح شدند.

در همین حال، فدراسیون هندبال افغانستان با انتشار اعلامیه‌ای نوشت، نوریه تابش، کاپیتان تیم «صلح‌آوران» هندبال ولایت سرپل بود.

این رویداد در شرایطی رخ داده که بیشتر زنان افغان درباره احقاق حقوق زنان در این کشور پس از خروج نیرو‌های خارجی نگرانی‌های جدی دارند. مقام‌های ارشد آمریکایی از طالبان خواسته‌اند که حقوق زنان را «محترم» بشمارد.
 
 
 
تابش، کاپیتان افغان تیم هندبال بدست شوهرش کشته شد
 
شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از فرارو، تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۴۸۴۸۵۳، www.fararu.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هیوا
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
0
0
واقعا دردناکه این افغانیا دیگه از ما خیلی بدبخترن مقامات امریکایی هنر کردن بیانیه دادن به طالبان باید طالبانو با خاک یکسان کرد از ریشه پاکشون کرد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۱
0
0
چرا بايد مرد ها در جامعه اي به خودشون اجازه بدن كه با زن كه از لحاظ وجودي باهاشون برابري داره اين گونه برخورد كنن؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین