پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۹۱۴۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۷
کاری به دعوای شاکی و متشاکی ندارم. تمرکزمان روی صحبت اخیر رئیس قوه قضائیه مبنی بر آشتی دادن افراد بجای اعمال قانون و صدور حکم صرف است. آقای رئیسی، این‌ها هر که باشند و هر چه باشند، جوان هستند و دانشجو و آینده ساز، لطفا دستور مستقیم برای ریش سفیدی و آشتی دهید. قدردان زحمات شما از راه دور و از تحریریه رسانه هستیم.
شعار سال: محمدعلی کامفیروزی، وکیل دادگستری، در رشته توییتی درباره‌ی دو موکل خود به نام‌های میلاد ناظری و شبیرحسینی‌نیک نوشت:

قاضی شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شاهرود، بر خلاف قانون، دو موکل ۲۵-۲۶ ساله من را به دلیل انتشار چند مطلب انتقادی در یک کانال تلگرامی دانشجویی به تحمل ۳۶ ضربه شلاق محکوم کرده و این رای چند روز پیش قطعی شد؛ مجازاتی که اصلا در قانون برای جرم نشر اکاذیب رایانه‌ای وجود ندارد!
 
محکومیت دو دانشجو به ۳۶ ضربه شلاق و ضرورت ورود مستقیم رئیس قوه
محکومیت دو دانشجو به ۳۶ ضربه شلاق و ضرورت ورود مستقیم رئیس قوه
جالب اینجاست که هنوز پس از گذشت ۲-۳ سال، تفهیم اتهام قانونی به موکلانم انجام نشده و ما از مصادیق اکاذیب مدنظر دادگاه بی اطلاعیم و اصلا این دادگاه صلاحیت رسیدگی به جرم نشر اکاذیب (که طبق ماده۲قانون جرم سیاسی، رسیدگی به آن در صلاحیت دادگاه کیفری۱ و با حضور هیات منصفه است) را ندارد.

همچنین قاضی دادگاه به دلیل اظهارنظر ماهوی قبلی درباره این پرونده، اصلا صلاحیت رسیدگی و صدور حکم را نداشت.

جای تاسف اینجاست که علیرغم طرح تمامی ایرادات و دفاعیات از سوی ما، چنین حکم غیرقانونی و شدیدی به بهانه انتشار چند مطلب در یک کانال دانشجویی برای ۲ جوان ۲۵ ساله صادر می‌شود؛ و پیگیری‌ها و اعتراضات ما هم به نتیجه‌ای نرسیده و این رای غیرقانونی قطعی میگردد.

بنظرم پرونده سازی‌های بی اساس اینچنینی برای فعالان دانشجویی از سوی [یکی از نهاد‌های اطلاعاتی]و برخورد‌های غیرقانونی از سوی برخی قضات، بخوبی نشانگر وضعیت کنونی مراجع امنیتی و قضایی است!

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از انصاف نیوز، تاریخ انتشار:۳ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر:۲۹۱۷۴۶، www.ensafnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
0
0
روزانه شايد هزاران راي در اين زمينه داره به حق و ناحق صادر ميشه و به نظرم بايد رهبري بايد در اين زمينه ورود كنن تا جلوي كاسه هاي داغ تر از آش رو بگيرن و محبوبيت ذاتي اين عزيز بالامقام كه خدا سايه شون رو از سر ما كم نكنه رو خدشه دار نكنن... خود رهبري بارها اذعان دارن كه بايد فضا و اسباب نقد در دانشگاه ها باز گردد
مهدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴
0
0
واقعا عحیب است که عده ای به نام اسلام هر صدای مخالفی را به بند و شلاق می کشند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین