پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۰۰۷۱
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۵
حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی درباره پیام آیه ۸۲ سوره طه بیان کرد: توبه مراحلی دارد که باید انجام شود تا بخشیده شویم.

شعار سال:حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی درباره پیام آیه ۸۲ سوره طه بیان کرد: توبه مراحلی دارد که باید انجام شود تا بخشیده شویم.
 
 ماه مبارک رمضان از راه رسیده و دل تنگ مومنان الهی را صفا داده است. در ماه رمضان، بسیاری از روزه داران هر روز یک جزء از قرآن کریم را می‌خوانند؛ برخی تنها به قرائت آیات الهی اکتفا می‌کنند و برخی معنی و تفسیر آن را نیز از نظر می‌گذرانند.
 
باشگاه خبرنگاران جوان هم در اقدامی تازه، به انتشار بخشی از تفسیر هر جزء با توجه به «تفسیر نور حجت الاسلام و المسلمین قرائتی» می‌پردازد. هر روز ماه رمضان با انتخاب یک یا چند آیه از جزء مربوط، بخشی از صحبت‌های آقای قرائتی درباره آن را به صورت فایل صوتی در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم.
 
خداوند در آیه ۸۲ سوره طه می‌فرماید:" وَإِنِّی لَغَفَّارٌ لِمَنْ تَابَ وَآمَنَ وَعَمِلَ صَالِحًا ثُمَّ اهْتَدَىٰ " یعنی و من هر که را توبه کند، و ایمان آورد، و عمل صالح انجام دهد، سپس هدایت شود، می‌آمرزم!
 
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی پیام این آیه را بیان کرد: پیام اول این است که راه توبه بر آنان‌که مشمول غضب الهى شده‌اند، باز است. بازگشت واقعى انسان، مغفرت وآثار بسیارى را از جانب خدا در پى دارد.
 
وی افزود: توبه با شرایطى پذیرفته مى‌شود. الف: بازگشت «تابَ»، ب: ایمان «آمَنَ»، ج: کار خوب «عَمِلَ صالِحاً»، د: هدایت پذیرى «اهْتَدى». پیام دیگر نیز این است که حتّى ایمان و عمل صالح بدون هدایت پذیرى از هادیان الهى کافى نیست. مؤمن بودن و مؤمن شدن مهم است، امّا مؤمن ماندن مهم‌تر است.

تعداد بازدید : 4


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان  ، تاریخ انتشار:  9اردیبهشت 1400، کدخبر:7740849 ، www.yjc.news

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین