پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۰۲۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۰
استاندار اردبیل گفت: انتظار می‌رود از ماه آینده واگذاری زمین‌های مسکونی و اسناد املاک روستا‌های عشایر ساکن در محدوده کشت و صنعت مغان شروع شده و تا پایان دولت تمامی مصوبه هیات وزیران در خصوص واگذاری اراضی به واجدین شرایط عملیاتی شود.
شعار سال: اکبر بهنامجو روز چهارشنبه در جریان سفر به شهرستان پارس‌آباد مغان افزود: هیات وزیران مصوبه‌ای در باره تعیین تکلیف و واگذاری اراضی زراعی عشایر ساکن در محدوده شرکت کشت و صنعت مغان در پارس‌آباد دارد و تا پایان دولت این موضوع تعیین تکلیف می‌شود.

وی با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در این زمینه بیان کرد: مسیر پیگیری تا تصویب این مطالبه بسیار سخت و فنی بود، اما با دلگرمی که عشایر غیور به ما دادند، پیگیری‌ها به قوت انجام و با عنایت و اراده ویژه هیات دولت در فعال کردن مسیر‌های آن به سرعت تصویب شد.

هیات وزیران ۱۹ شهریور پارسال به منظور تعیین تکلیف حق عرفی ایجاد شده برای عشایر ساکن در محدوده اراضی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان، با اختصاص بخشی از اراضی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان برای ساماندهی عشایر موافقت کرد.

به موجب تصمیم هیات وزیران، سازمان خصوصی‌سازی مکلف شد مساحت ۴۲۶۲ هکتار از اراضی شرکت یاد شده را مطابق محدوده و مختصات جغرافیایی مشخص شده، از اراضی و املاک شرکت تفکیک و به وزارت جهاد کشاورزی منتقل و تحویل دهد.

دولت، وزارت جهاد کشاورزی را نیز موظف کرد با همکاری و مشارکت استانداری اردبیل همه حقوق ادعایی بهره‌برداران عرفی، عشایر و سایر اشخاص واجد شرایط را در چارچوب قوانین و مقررات و دستورالعمل­‌های مربوط منحصرا از محل اراضی موصوف تامین و تعیین تکلیف کند، به نحوی که سایر اراضی متعلق به شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان از هرگونه ادعا و تعرض از حیث اجرای مصوبه صدرالذکر مصون باشد.

عشایر ساکن در محدوده کشت و صنعت‌های مغان و پارس از سالیان پیش با این شرکت‌ها دارای اختلاف در زمینه مالکیت زمین هستند.

تعدادی از اراضی و روستا‌های عشایر استان اردبیل در محدوده این شرکت‌ها در شهرستان‌های پارس‌آباد و بیله‌سوار مغان واقع هستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۸۴۳۱۲۷۸۰، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۱
0
0
روستاهایی که باید در زمینه تولید خیلی خیای پایدار تر عمل میکردن اما الان دارن خالی از سکنه میشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین