پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۰۴۶۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: قیمت خرید تضمینی محصولات استراتژیک طبق قانون باید در شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک انجام شود.
شعار سال : جلال محمودزاده عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، در واکنش به اقدام دولت در افزایش ۱۰۰۰ تومانی نرخ خرید تضمینی گندم در شورای هماهنگی اقتصادی دولت گفت: این اقدام غیرقانونی است. قیمت خرید تضمینی محصولات استراتژیک طبق قانون باید در شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک انجام شود.

وی در همین راستا، افزود: متأسفانه دولت در اقدامی تأمل برانگیز، مجلس و شورای قیمت گذاری را دور زده و در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت یک هزار تومان تحت بدعت جدید به نام «جایزه سرعت در تحویل» به نرخ ۴ هزار تومانی گندم اضافه کرده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اینکه تصمیم دولت در زمینه پرداخت تشویقی یک هزار تومانی برای تحویل هر کیلوگرم گندم را برازنده کشاورزان نمی‌دانیم، اظهار کرد: نگاه دولت به کشاورزی صدقه‌ای است، دولت وظیفه دارد گندم را به قیمت واقعی از کشاورزان خریداری کند؛ نگاه صدقه‌ای دولت به بخش کشاورزی به کشاورزان کشور صدمه وارد کرده است.

محمودزاده با بیان اینکه به دلیل قیمت پایین خرید تضمینی گندم تولید شده یا به مصرف دام خواهد رسید و یا به خارج از کشور قاچاق خواهد شد، گفت: بنابراین دولت مجبور خواهد شد ارز زیادی را برای واردات گندم اختصاص دهد و هر کیلو گندم را به قیمت ۱۰ هزار تومان بخرد.

نماینده مهاباد در مجلس با تاکید بر اینکه کمیسیون کشاورزی به دلیل این اقدام غیر قانونی، خاوازی وزیر جهاد کشاورزی را به کمیسیون کشاورزی دعوت خواهد کرد تا وی درباره این اقدام توضیح دهد، گفت: نرخ باید در شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی تعیین شود و دولت باید این مصوبه را بپذیرد. اگر مشکل حل نشد با استفاده از ابزار نظارتی مجلس، سوال از وزیر کشاورزی کلید خواهد خورد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۲۴۹۴۹۹۹، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
0
0
هركاري كه باعث بشه اين مجلسي ها از دورويي و انقلابي گري شون سو استفاده نكنن رو با اغوش باز بايد بپذيريم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین