پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۰۵۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۲
منظمی، نایب رئیس زنان فدراسیون وزنه‌برداری گفت: رئیس فدراسیون ازبکستان در اظهارنظری اعلام کرد که وزنه‌برداران زن ایران ظرفیت حضور در المپیک پاریس را دارند.
شعار سال: مریم منظمی نایب رئیس زنان فدراسیون وزنه‌برداری در خصوص عملکرد دختران ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا، گفت: کسب مدال در آسیا هدف بزرگ ما بوده و هست، اما مهم برای ما این بود که تمامی وزنه‌برداران عملکرد خوبی در رقابت‌ها داشته باشند و به نظرم این اتفاق هم رخ داد. از سال ۹۶ وزنه‌برداری ایران به صورت رسمی در بخش زنان راه‌اندازی شد و در سال گذشته هم اردو‌های خوبی برگزار کردیم و در نتیجه پنج نفر را راهی رقابت‌ها کردیم و فکر می‌کنم این نتایج قابل قبول باشد.
 
 
رئیس فدراسیون ازبکستان: وزنه‌برداران زن ایران ظرفیت حضور در المپیک پاریس را دارند


منظمی ادامه داد: در سطح فنی این نفرات تغییرات خوبی را شاهد بودیم و این اتفاق خیلی خوبی است. به هرحال وزنه‌برداری زنان ایران نوپا است و من مطمئن هستم با انگیزه‌ای که دختران دارند، می‌توانند رشد خوبی را داشته باشند. در این رقابت‌ها دبیرکل فدراسیون جهانی به تمجید از دختران ایران پرداختند و برخی از آن‌ها معتقد بودند که ایران در این چهار سال به اندازه ۲۵ سال پیشرفت کرده است. رئیس فدراسیون ازبکستان نیز در اظهارنظری اعلام کرد که وزنه‌برداران زن ایران ظرفیت حضور در المپیک پاریس را دارند.

او با بیان مشکل بزرگ وزنه‌برداری زنان گفت: متاسفانه همه تمرینات را به تیم ملی معطوف کردند و در استان‌های خودشان فعالیتی محدودی دارند و کمتر تمرین می‌کنند. ما برنامه‌هایی برای رشد دختران داریم که می‌توان به برگزاری لیگ و آموزش‌های منظم اشاره کرد.


 
رئیس فدراسیون ازبکستان: وزنه‌برداران زن ایران ظرفیت حضور در المپیک پاریس را دارند
 

او درباره حاشیه ایجاد شده درخصوص وزنه زدن الهام حسینی در دسته ۸۱ کیلوگرم تصریح کرد: ما از دخترانمان انتظار داشتیم تا وزنه‌هایی که در کمپ‌ها زدند را تکرار کنند. خورشیدی مشاور فنی ما و جزو بهترین‌ها در جدول‌خوانی است. در این وزن باجلانی و حسینی حاضر بودند و مربیان برحسب شرایط موجود در جدول، وزنه‌ها را انتخاب می‌کردند. در زمان وزنه دوم، انتخاب الهام حسینی ۹۹ کیلوگرم بود، اما در ذهن خود وزنه‌بردار ۹۸ بود و همین باعث شد که او دوبار وزنه را بیندازد و مدال نگیرد.



منظمی در ادامه صحبت‌های خود گفت: در دو ضرب هم او با ۱۲۲ کیلوگرم چهارم شد و برخی می‌گویند اگر وزنه درست را انتخاب می‌کردیم، او با ۱۲۳ مدال می‌گرفت. نکته‌ای که باید به آن اشاره کنم این است وزنه‌برداری که برنز گرفت بعد از حسینی وزنه خود را از ۱۲۲ به ۱۲۳ تغییر داد و کاری از دست ما بر نمی‌آمد.


رئیس فدراسیون ازبکستان: وزنه‌برداران زن ایران ظرفیت حضور در المپیک پاریس را دارند
 
وزنه‌برداری زنان
 

نایب رئیس فدراسیون وزنه‌برداری همچنین درباره رکورد الهام حسینی که به اشتباه از آن به عنوان یک رکورد جهانی یاد شده است، تصریح کرد: چنین چیزی درست نیست و او با مهار وزنه ۱۲۲ کیلوگرم در دو ضرب سنگین‌ترین وزنه‌ای که در بخش زنان ایران ثبت شده را به نام خود زد.

او در پایان صحبت‌های خود گفت: خانم حسینی و سایر وزنه برداران اعزامی هر کدام توانستند در دسته وزنی خود رکورد‌های ملی قابل توجهی بجای بگذارند. به طوری که خانم الناز باجلانی ۲۲ کیلو رکورد جوانان، خانم فاطمه یوسفی ۱۱ کیلو رکورد بزرگسالان و همچنین خانم حسینی ۱۱ کیلو رکورد بزرگسالان را افزایش بدهند که ارزشمند است و مطمئن هستیم آینده‌ای درخشان پیش روی دختران وزنه‌بردار ایرانی است.

شعار سال؛ با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۴۸۱۸۶۴، www.etemadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هیوا
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۲
0
0
واقعا اینا دیگه شیر زنن و همینطور خانواده هاشون که اجازه چنین ریسکی و آزمایشی رو به دختراشون میدهند واقعا موفق باشید شیر زنان ایران
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین