پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۱۷۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۸
روزنامه گاردین در شماره دیروز (جمعه ۱۷ اردیبهشت) خبر جدیدی را مطرح نمود که حاکی از دستگیری و فروپاشی باند واردات و بسته بندی مجدد زعفران در اسپانیا بود.

شعارسال: ماموران پلیس و گمرک اسپانیا پس از متلاشی کردن باند ۱۷ نفر را دستگیر و نیم تن زعفران را ضبط کردند. این گروه متهم به واردات انبوه زعفران از ایران ، فرآوری غیر قانونی ، بسته بندی فروش آن به عنوان زعفران معتبر اسپانیایی هستند.

این دستگیری ها در پایان تحقیقات دو ساله آغاز شد که افسران متوجه شدند شرکت های داخلیکه در اطراف رئال سوسیوداد ، (۱۸۰ کیلومتری جنوب شرقی مادرید) مقادیر زیادی زعفران ایران را وارد می کنند. پس از ورود به اسپانیا ، این ادویه فرآوری ، رنگ ، بسته بندی و مارک اسپانیایی با La Mancha ، بدون ذکر نام منشإ تولید به بازار میرسد.

نیروهای پلیس ملی و گاردیا در بیانیه مشترکی گفتند: “زعفران بیشتر با بقایای گل مخلوط می شد که نباید به عنوان زعفران فروخته می شد تا حجم فروش افزایش یابد.” “رنگ آمیزی هایی که مجاز به استفاده در غذا در اتحادیه اروپا و ایالات متحده نیستند همچنین برای رنگ آمیزی محصول نهایی استفاده شده است.


پلیس افزود نه تنها چنین حیله ای بسیار سودآور بود ، بلکه “صدمات اقتصادی بزرگی به صنعت زعفران اسپانیا وارد کرد زیرا قادر به رقابت با قیمت هایی نبود که شرکت های مذکور محصولات خود را می فروختند”.


با کمک یوروپول ، پلیس اسپانیا بیش از ۲۰۰ حساب بانکی را در سراسر اتحادیه اروپا و امارات متحده عربی بررسی کرد. آنها همچنین کشف کردند که این باند ۳۵ ملک در اسپانیا خریداری کرده است.

یورش به کارخانه ها ، دفاتر و خانه ها در رئال سیوداد و آلباسیته منجر به مصادره شش دستگاه خودروی پیشرفته ، یک ون ، جواهرات ، و نیم تن انواع پرچم و سبک زعفران شد.

دو نیروی پلیس گفتند که ۱۷ نفر دستگیر شدند – و ۱۳ نفر دیگر نیز تحت تحقیقات بودند – به ظن جرائمی از جمله کلاهبرداری مالیاتی ، پولشویی ، قاچاق ، جرایم بهداشت عمومی و عضویت در یک سازمان جنایی.


زعفران گرانترین ادویه در جهان است که در اروپا کیلویی بیش از ۵۰۰۰ پوند به فروش می رسد.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت اگنا، تاریخ انتشار:۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، کد خبر: ۶۳۹۴۳، www.agna.ir.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۱
0
0
نيم تن زعفران سرمايه بسيار زيادي به حساب مياد اون هم تازه اگر بخوان دلاتري بفروشن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین