پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۲۲۵۴
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۲
به تصریح قانون مصوب مجلس، در صورت تقارن روز دوم شوال با تعطیلات رسمی یا هفتگی، روز بعد از تعطیلات، تعطیل خواهد بود. حال باید منتظر اعلان رسمی در این خصوص باشیم که آیا شنبه ۲۵ اردیبهشت تعطیل خواهد بود؟

شعار سال: عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در سال ۱۳۹۰ و در پی مصوبه مجلس درباره افزایش تعطیلات عید فطر به ۲ روز گفت: پس از بررسی لازم مصوبه مجلس مغایر با شرع و اصول قانون اساسی شناخته نشد.
 
بر اساس قانون افزایش تعطیلات عید فطر، از تاریخ تصویب این قانون تعطیلات عید سعید فطر به دو روز افزایش می‌یابد. یعنی از این پس روز‌های اول و دوم شوال به عنوان عید سعید فطر تعطیل خواهند بود.
 
همچنین به تصریح قانون مصوب مجلس، در صورت تقارن روز دوم شوال با تعطیلات رسمی یا هفتگی، روز بعد از تعطیلات، تعطیل خواهد بود.
 
طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در سال ۹۰ باید شنبه ۲۵ اردیبهشت نیز تعطیل اعلام شود.  این موضوع توسط سخنگوی شورای نگهبان نیز در همان سال ۹۰ در مصاحبه با خبرگزاری خانه ملت تایید شده است. حال باید دید که چه می‌شود.


شنبه تعطیل نیست

 معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: تعطیلات عید سعید فطر ۱۴۰۰ مصادف با روزهای پنجشنبه و جمعه است و بر همین اساس شنبه تعطیل نیست.
 
«صدرالدین صدری» با اشاره به اخبار منتشر شده در فضای مجازی، اظهار داشت: در ماده واحده قانون افزایش تعطیلی عید فطر اعلام شده است که تعطیلات عید سعید فطر دو روز اول و دوم شوال تعیین شده است.
 
وی با تاکید بر اینکه شنبه روز کاری اردیبهشت ماه محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: آنچه که در فضای مجازی با عنوان اینکه در صورت همزمانی ایام تعطیلات عید فطر با تعطیلات رسمی روز بعد از آن نیز تعطیل خواهد بود در متن قانون وجود ندارد.
 
 شامگاه روز گذشته دفتر مقام معظم رهبری در اطلاعیه‌ای امروز پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ روز اول شوال المکرم و عید سعید فطر اعلام کرد.
 

تعداد بازدید : 4


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری تحلیلی شهرآرا  ، تاریخ انتشار: 22 اردیبهشت 1400، کدخبر: 67006،shahraranews.ir

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  ایرنا، تاریخ انتشار:  23اردیبهشت 1400، کدخبر:84328423 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین