پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۳۵۷
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۷
رسانه های غربی گزارش دادند کمیسیون خلع سلاح و امنیت بین المللی وابسته به مجمع عمومی سازمان ملل در حالی روز پنجشنبه به طرح ممنوعیت سلاح های اتمی رای داد که کشورهای آمریکا، انگلیس، فرانسه و روسیه با آن مخالفت کرده اند و چین رای ممتنع داده است.

شعار سال: رسانه های غربی از جمله گاردین و دوویچه وله روز جمعه گزارش دادند کمیسیون خلع سلاح و امنیت بین المللی با 123 رای موافق، 38 رای مخالف و 16 رای ممتنع از قطعنامه ای پشتیبانی کرد که در نهایت، هرگونه ساخت، نگهداری و کاربرد سلاح های اتمی را ممنوع می کند.

تصمیم این کمیسیون که از سوی اتریش، برزیل، مکزیک، نیجریه و آفریقای جنوبی پشتیبانی می شود، اکنون به مجمع عمومی ارجاع شده است تا در ماه دسامبر بررسی شود.

این قطعنامه خواستار برگزاری همایشی در مارس 2017 (اسفند 1395) است تا در آن همایش، راه های قانونی برای ممنوعیت جهانی سلاح های اتمی به بحث گذاشته شود.

'بئاتریس فین' مدیر اجرایی 'کارزار جهانی برای نابودی سلاح های اتمی' (ICAN) از تصمیم کمیسیون یادشده تقدیر کرد و گفت 'این رای، به روشنی نشان می دهد که اکثریت ملت های جهانی ممنوعیت سلاح های اتمی را ضروری، امکان پذیر و نیازمند اقدام فوری می دانند.'

با این حال 'فین' اعتراف کرد که بعید است این رای، بتواند قدرت های اتمی را متقاعد کند که سلاح های هسته ای خود را تحویل دهند.

ژاپن که سالها برای خلع سلاح جهانی تلاش کرده بود، دیشب به این قطعنامه رای منفی داد. کره جنوبی نیز مانند ژاپن به قطعنامه یاشده رای منفی داد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:07آبان1395، کد مطلب: 82284680، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین