پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۴۶۱۱
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس ضمن تأکید بر لزوم تقویت فناوری کشاورزی کشور گفت: کشاورزی می‌تواند سه برابر نفت درآمد داشته باشد، طرح تحول کشاورزی ایران می‌تواند درآمدی ایجاد کند که جدای ایجاد امنیت و اقتدار غذایی درآمدی ایجاد می‌کند که سایر حوزه‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد و در صورت بروز هرگونه مشکل بتوان آن را جبران کرد.
شعار سال: سیدجواد ساداتی‌نژاد ضمن اشاره به فصل انتخابات و لزوم دقت مردم در انتخاب فرد اصلح اظهار داشت: متأسفانه در این ایام کمتر به حوزه کشاورزی اهمیت داده شده است و بر همین اساس لازم است که در این حوزه شاهد یک تحول باشیم.
 
اوقات اقتدار نظامی در برابر اقتدار غذایی زانو می‌زند

وی ضمن اشاره به اهمیت امنیت غذایی افزود: کشور‌ها امروز به سمت رقابت در حوزه غذایی رفتند و این موضوع نشان از اهمیت امنیت غذایی است و از سوی دیگر رقابتی تحت عنوان اقتدار غذایی مطرح شده است و بر همین اساس گاهی اوقات اقتدار نظامی در برابر اقتدار غذایی زانو می‌زند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی ضمن اشاره به اهمیت اقتدار نظامی ابراز داشت: رئیس جمهور آینده باید بررسی کرد که چه اهمیتی به امنیت غذایی دارد؛ ۱۲۰ میلیون تن میزان تولید در حوزه کشاورزی ایران است و ایران با این عظمت از نظر کارشناسی و علمی در کشاورزی و به ویژه در حوزه باغداری دارای مزیت است.
 
کشاورزی می‌تواند سه برابر نفت درآمد داشته باشد

وی با بیان اینکه کشاورزی می‌تواند سه برابر نفت درآمد داشته باشد، گفت: طرح تحول کشاورزی ایران می‌تواند درآمدی ایجاد کند که جدای ایجاد امنیت و اقتدار غذایی درآمدی ایجاد می‌کند که سایر حوزه‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد و در صورت بروز هرگونه مشکل بتوان آن را جبران کرد.

حوزه کشاورزی برای جوانان تحصیل کرده ما شأن ایجاد نکرده است

ساداتی نژاد با بیان اینکه باید تفکیکی بین بخش‌ها صورت داد، تصریح کرد: برخی وزارت خانه‌ها ذاتاً سیاسی است، اما برخی وزارت‌خانه‌ها حوزه کار و اجرایی است و حوزه راه و شهرسازی و کشاورزی از این دست وزارت‌خانه‌ها است؛ برخی اوقات حوزه کشاورزی برای جوانان تحصیل کرده ما شأن و شخصیت ایجاد نکرده است که باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

وی با بیان اینکه دامدار، مرغ‌دار و کشاورز یک تولیدکننده است، تأکید کرد: در اسناد بالادستی موضوع کشاورزی دیده شده است و بر همین اساس برخی اوقات مشکل ما قانون نیست بلکه باید دید نگاه رئیس جمهور را بررسی کرد و نگاه رئیس جمهور به امنیت غذایی را تقویت کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه بازرگانی کشاورزی در کشور بی‌صاحب است، افزود: ما هنوز یک سازمان تجارت کشاورزی نداریم و دوم اینکه در صادرات کشاورزی با مشکل مواجه هستیم و از سوی دیگر فناوری کشاورزی در کشور فقیر است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از تسنیم، تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر: ۲۵۱۰۹۷۹، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین