پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۵۰۹۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸
با حضور معاون پرورشی وزیر آموزش وپرورش و معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نخستین موزه تاریخ و اسناد آموزش و پرورش فارس افتتاح شد. این در حالی است که مدیرکل آموزش و پرورش فارس در مراسم افتتاح نخستین موزه تاریخ و اسناد آموزش و پرورش فارس تاکید کرد: موزه اموزش و پرورش فارس در مباحث رونق گردشگری فرهنگی بسیار مؤثر است و باعث هویت بخشی به دانش آموزان می‌شود.
شعار سال:  فرهاد اسماعیلی افزود: این موزه محلی است برای محققان، پژوهشگران، دانش آموزان و تمام کسانی که می‌خواهند درباره نظام تعلیم و تربیت تحقیق کنند و کار‌های تکراری نکنند و خطا کمتر داشته باشند.

او با اشاره به اینکه اهمیت سند در زندگی یک ملت همانند اهمیت حافظه برای یک فرد است، گفت: ما در این موزه از ۱۳۰ سال گذشته اسناد، مدارک و مراحلی که طی نمودیم شامل فراز و فرود‌ها را به تصویر کشیدیم.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس افزود: امروز مفتخریم اولین موزه تاریخ اسناد آموزش و پرورش را در استان فارس و در کشور و در شهر شیراز افتتاح کنیم.

اسماعیلی با اشاره به اینکه گستره قدیم فارس بسیار پهناور بوده و تا بوشهر و کهکیلویه و بویراحمد کشیده می‌شود، عنوان کرد: همچنین استان فارس پیشینه بسیار غنی در آموزش و پرورش کهن و مدرن دارد که بیش از ۱۲۰ سال است که این استان چرخه تعلیم و تربیت را به حرکت در آورده است.

او افزود: این موزه می‌خواهد این قطار را به تصویر بکشد و برای محققان و پژوهشگران مرکزی برای پژوهش و تحقیق نظام تعلیم و تربیت در گذشته، حال و برای برنامه ریزی آینده باشد.
 
دانشمندان، شاعران و شهدای والا مقامی در استان فارس همواره می‌درخشند

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه این موزه اولین مرکز اسناد آموزش و پرورش فارس و یک مرکز تخصصی است، گفت: این موزه مکانی است برای تمام کسانی که می‌خواهند سیر تحول را در تکنولوژی آموزشی ببینند.

اسماعیلی با اشاره به چهره‌های تابناک بزرگان فارس گفت: دانشمندان، شاعران و شهدای والا مقامی در این استان همواره می‌درخشند که در واقع فارس کهکشانی از ستارگان علم و ادب است.

او با اشاره به اینکه اهمیت سند در زندگی یک ملت همانند اهمیت حافظه برای یک فرد است، بیان کرد: ما در این موزه از ۱۳۰ سال گذشته اسناد، مدارک و مراحلی که طی کردیم شامل فراز و فرود‌ها را به تصویر کشیدیم.

اسماعیلی گفت: ما در این موزه پذیرای اسناد و مدارکی هستیم که به نوعی به تاریخ آموزش و پرورش فارس مربوط می‌شود که به نام خودشان در این موزه نگه داری و در معرض دید همگان قرار خواهد گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به راهکار ۶.۳ سند تحول بنیادین، گفت: در این بند عنوان شده که ما مکلفیم به ایجاد موزه و نمایشگاه‌های علم و فن آوری در تمام شهر‌ها هستیم و لذا امروز با نگاهی عمیق گامی را در اجرایی شدن سند تحول بنیادین برداشته‌ایم.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰، کد خبر:۵۲۲۵۱۸۵، mehrnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سینا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۱
0
0
بهتر بود زودتر انجام می شد
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۸
0
0
دیدن اسناد آموزش و پرورش باید دیدنی باشد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین