پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۱۳۱
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
از سرنوشت خانه سرهنگ ایرج بخوانید که چگونه ثبت ملی شد و بعد‌ها مرمت آن اغاز شد، اما در ۱۸خرداد ۱۴۰۰ بار دیگر درِ این خانه بسته است گویی تقدیر این خانه با قفل‌های بسته رقم خورده است.
شعار سال:
«می‌خوام یه قرص اختراع کنم که آدم‌ها رو مقابل غم و غصه بیمه کنه»

این یکی از زیباترین دیالوگ‌های فیلم «مهمان مامان» یکی از ۱۰ فیلم کمدی برتر سینمای ایران است که در خانه صفوی «سرهنگ ایرج»، خانه‌ای در محله پامنار و کوچه صوفیانی ساخته شده است.

خانه‌ای که هر چند مالک اولیه آن مشخص نیست، اما به مدت ۶۰ سال و از سال ۱۳۱۵ این خانه به سرهنگ ایرج یکی از نظامیان دوره پهلوی اول و دوم تعلق داشته و بعد‌ها در دهه ۷۰ ورثه این ملک را فروختند.

در سال ۸۴ این خانه تاریخی ثبت ملی شد. پس از چند دست گشتن، سازمان میراث فرهنگی در دهه ۸۰ و در اوایل دولت نهم خانه سرهنگ ایرج را خریداری کرد. مرمت فاز یک آن در سال ۸۸ به پایان رسید.
خانه «سرهنگ ایرج» دوباره بسته شد
درِ این خانه مدت‌ها بسته بود تا این که بار دیگر در سال ۹۵صحبت از فاز دوم مرمت و تبدیل آن به مرکز فناوری پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری شد، اما پس از مرمت، آذرماه سال ۹۷ با حضور علی اصغر مونسان این خانه به پایگاه استارت‌آپ‌های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی تبدیل شد.
اینک، اما در ۱۸خرداد ۱۴۰۰ بار دیگر درِ این خانه بسته است گویی تقدیر این خانه با قفل‌های بسته رقم خورده است.

عکس: میلاد طیبی
عکس خانه-سرهنگ-ایرج
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از میراث باشی
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین