پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۳۹۳
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۴
رئیس پلیس فتا استان اردبیل ضمن هشدار به کاربران در خصوص نصب اپلیکیشن‌های مربوط به تبلیغات کاندیدا‌ها در انتخابات، گفت: اهداء جایزه نقدی در قبال افزایش کاربران در گروه‌ها و کانال‌های منتسب به کاندیدا‌ها یکی از ترفند‌های کلاهبرداران سایبری برای سرقت وجه از حساب کاربران است.

  شعار سال:علی قهرمان طالع عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به شرایط موجود در جامعه و انتخابات پیش‌رو، تبلیغات کاندیداها در فضای مجازی نسبت به سال‌های قبل، شدت بسیار زیادی پیدا کرده است که همین موضوع دلیلی بر سوء‌استفاده شیادان سایبری برای کلاهبرداری با ترفندهای مختلف از حامیان کاندیداها شده است.
 
وی افزود: در یکی از جدیدترین شیوه‌ها کلاهبرداران سایبری با تشکیل کانال‌ها، گروه‌ها و صفحات به اسم کاندیداها در بستر اینترنت، برای بالا بردن تعداد اعضاء و دنبال کننده‌های آن، وعده پرداخت جایزه نقدی بر مبنای افزودن افراد به این صفحات داده و از آنان کلاهبرداری می‌کنند.
 
رئیس پلیس فتا استان اردبیل تشریح کرد: در این روش کاربران پس از اضافه کردن اعضاء با ادمین‌های شبکه‌های اجتماعی ارتباط برقرار کرده و جایزه خود را درخواست می‌کنند که این شیادان سایبری با ارسال یک اپلیکیشن اعلام می‌کنند که برای دریافت جایزه ابتدا باید برنامه را نصب و برای ثبت شماره کارت و فعال‌سازی آن باید مبلغ ۲۰ هزار تومان واریز کنید.


وی عنوان کرد: این اپلیکیشن‌ها در هنگام نصب، اجازه دسترسی به تمامی اطلاعات گوشی را از کاربر دریافت و با هدایت آن‌ها به درگاه‌های فیشینگ در هنگام واریز وجه فعال‌سازی برنامه، مبلغ مورد نظر را از حساب کاربر سرقت می‌کنند.
 
قهرمان طالع از هموطنان درخواست کرد: برای اینکه در دام این‌گونه شیادان گرفتار نشوند از هرگونه نصب برنامه‌های تبلیغاتی مشکوک در مورد انتخابات خودداری کرده و به هیچ‌وجه در زمان اتصال به درگاه‌های بانکی از VPN استفاده نکنند.
 
وی گفت: هم‌وطنان می‌توانند برای محافظت از خود در برابر حملات فیشینگ از افزونه‌های مرکز ماهر استفاده کنند و درصورت مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به آدرسwww.cyberpolice.ir به کارشناسان پلیس گزارش کنند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی عصر ایران ، تاریخ انتشار:  20 خرداد 1400، کدخبر: 788389،www.asriran.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین