پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۶۶۵۵
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۲۰:۰۶
دربرخی از نقاط جهان زنان بخش قابل‌ملاحظه‌ای از عمر خود را فقط صرف حمل آب می‌کنند، درآفریقا زنان و دختران مسئول ۷۲ درصدازکل آب جمع‌آوری‌شده هستند.

شعار سال:درشرایط تغییرات اقلیمی دربرخی از نقاط، زمین گرم وگرمتر می‌شودو خشکسالی‌های بیشتری رخ خواهد داد، آبهاشورتر، کمیاب‌تر، و دورتر ازسکونتگاهها خواهندشد و زنان رنج بیشتری برای حمل آب متحمل خواهند شد.
 
درشرایط کنونی بیش از 633 میلیون نفر به آب تمیز دسترسی ندارند و بیماریهای ناشی از آب آلوده روی هم رفته بیشتر از هر شکل خشونتی، از جمله جنگها و اقدامات تروریستی، مردم را به کشتن می‌دهند و ۴۳ درصد از این افراد کودکان زیر پنج سال هستند.
 
آب بخش عمده‌ای از زندگیِ تجسم‌یافتۀ زنانی است که این نوزادان را به دنیا می‌آورند. بدون مقادیر فراوان آب به سختی می‌توان دوران بارداری را به سلامت به انتها رسانید، زایمان کرد، به نوزاد شیر داد،کودک را حمام کرد، یا لباس و قنداقش را شست، و اینها همه جزئیاتی هستند که زنان و تنها زنان مسئولیت عمده‌شان را به عهده دارند همه این مسائل زنان را در کانون کنشگری برای آب قرار می‌دهد.
 
 
شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت مهر آب ، تاریخ انتشار:  1 شهریور 1399، کدخبر: ، www.mehreab.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین