پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۴۷۷۷
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۲
یکی می گوید قرار است از محل اعتبارات نفت این مشکل حل گردد. دیگری می گوید قرار است از محل اعتبارات گاز این مشکل حل گردد. روزی ندا بر می آید که سرمایه گذار خارجی قرار است این مشکل را حل کند و دیگری حل این معضل را در مشارکت بخش خصوصی می بیند.

شعارسال: جاده های کشور در سال هزاران نفر کشته و زخمی و ده ها هزار میلیارد تومان هزینه برای کشور ایران ایجاد نموده اند و این روند نامیمون با درصد بالایی در حال رشد است و می رود تا تارو پود اقتصاد کشور را از بین ببرد. ادامه این وضعیت خطرناک با هیچ عقل سلیمی سازگار نیست و باید هر چه سریعتر اقدام عاجل انجام پذیرد.

بهترین و مطلوب ترین اقدامی که می توان با تمسک به آن علاوه بر کنترل روند ناهنجار موجود، زمینه های ترقی و توسعه و آرامش را در کشور حکمفرما نمود توسعه شبکه مدرن ریلی می باشد. امنیت، سرعت، هزینه کم انرژی، درآمد زایی، توزیع عادلانه امکانات و دهها مزیت ویژه دیگر با شبکه مدرن ریلی تحقق خواهد یافت. ارزان بودن حمل بار خصوصاً با حجم و وزن زیاد با قطار در مقایسه با سایر وسایل حمل و نقل وضعیت گرانی در برخی از شهرها بخصوص در استان بوشهر را سر و سامان خواهد داد. ارزان بودن حمل مسافر خصوصا در مقایسه با هواپیما و خودرو شخصی کمک به خلوت شدن خیابانها و کاهش تصادفات جاده ای ناشی در پی خواهد داشت. اثرات اقتصادی صنعت ریلی به این دلیل این چنین زیاد است که حجم زیادی بار به ‌وسیله خطوط ریلی جابه‌جا می‌شود. و این جابجایی به همه بخش‌های صنعتی، عمده‌فروشی، خرده‌فروشی و صنایع وابسته خدمات‌رسانی می کند.

اگر کمبود بودجه هست با بودجه موجود باید توسعه شبکه ریلی را با سرعت انجام داد نه اینکه همچنان صرف هزینه های بسیار کلان جهت جاده سازی ادامه داشته باشد. از پیروزی انقلاب تا کنون کلیه نمایندگان استان در ادوار مختلف ندای اتصال استان بوشهر به شبکه ریلی را سر داده اند. هر استانداری که به این استان آمده یکی از برنامه های خود را معطوف به پیگیری راه آهن نموده لاکن تاکنون گوش شنوایی برای شنیدن این حق استان در مرکز پیدا نشده است.

یکی می گوید قرار است از محل اعتبارات نفت این مشکل حل گردد. دیگری می گوید قرار است از محل اعتبارات گاز این مشکل حل گردد. روزی ندا بر می آید که سرمایه گذار خارجی قرار است این مشکل را حل کند و دیگری حل این معضل را در مشارکت بخش خصوصی می بیند.

بلاخره تا این تاریخ مشخص نشده اعتبار راه آهن بوشهر از کجا تامین خواهد شد. استان بوشهری که دارای بیش از ۷۰۰ کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس است، بیش از ۹۰ درصد نفت کشور از استان بوشهر صادر می‌شود، بخش عمده گاز کشور نیز در این استان تولید می‌شود و صنایع عظیم پتروشیمی در استان بوشهر قرار دارد، تولید بیش از ۷۰ درصد میگوی پرورشی کشور، تولید ۱۵ درصد خرمای کشور، ظرفیت‌های متعدد صید و صیادی، فعالیت‌های گسترده تجاری و بازرگانی، انجام بیشترین میزان صادرات کشور و . . . بخش کوچکی از ظرفیت‌های استان بوشهر است.

آیا وقت آن نرسیده از شعار و وعده های پوچ و سرخرمن به مردم خودداری نموده و این حق مسلم مردم استان را در برنامه های جدی خود قرار داده و تکلیف آن را برای مردم روشن نماییم؟

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت انرژی خبر، تاریخ انتشار: 7شهریور1395، کدخبر: 21961: www.energykhabar.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین